מחלות זיהומיות

הערכת הסיכון לתסחיף אוויר במהל ביופסיית מחט של הריאה (BMC Pulm Med)

בכתב העת BM Pulmonary Medicine פורסמו תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי במידת האפשר, יש לבצע ביופסיית PCNB (Percutaneous Core Needle Biopsy) של בית החזה תחת הרדמה מקומית. החוקרים ממליצים להימנע מהרדמה דרך צינור הנשמה ומצב שכיבה על הבטן, ובמידת האפשר יש להשכיבם עם הגב כך שהגידול יהיה מתחת לפרוזדור השמאלי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לזהות גורמי סיכון לתסחיף אוויר בפרוזדור השמאלי, בחדר השמאלי או במערכת הסיסטמית (תסחיף אוויר סיסטמי) במהלך PCNB של בית החזה.

במחקר הרטרוספקטיבי נכללו כל המקרים של PCNB של בית החזה ב-610 מטופלים, בין השנים 2007-2009. טכניקת SmartStep שימשה לביופסיה, באמצעותה הבודק יכול להכין סדרה של שלושה חתכים של 1.25 או 2.5 מילימטרים בתוך שנייה. החוקרים חיפשו אחר נוכחות אוויר בתוך כלי הדם.

שיעורי ההיארעות של תסחיף אוויר סיסטמי במהלך הביופסיה עמדו על 3.8% (23/610 חולים), כאשר ההיארעות של מקרים בעלי ביטוי קליני עמדה על 0.49%. שני חולים פיתחו תסמינים קליניים שכללו המיפלגיה זמנית או הפרעת ראייה זמנית; חולה אחד הלך לעולמו בשל תסחיף פטאלי לעורקים הכליליים. לפיכך, שיעורי התמותה עמדו על 0.16%.

עומק המחט בנגע (Wald: 6.859), הרדמה דרך צינור ההנשמה (Wald: 5.721), מיקום הנגע מעל גובה הפרוזדור השמאלי (Wald: 5.159) ותנוחת שכיבה על הבטן (Wald: 4.317) זוהו כולם כגורמי סיכון בלתי-תלויים להיארעות תסחיף אוויר סיסטמי (p<0.05 עבור כל אחד בנפרד).

גם לתדירות הביופסיות, עומק החדרת המחט ומקיום הגדול בסמוך לסרעפת או באונה התחתונה היה חלק חשוב, אך לא כך היה עם עומק החדרת המחט דרך הריאה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ישנם מספר גורמי סיכון להופעת תסחיף אוויר סיסטמי בעקבות ביופסית PCNB, כאשר בעזרת מספר אמצעים פשוטים, ניתן להפחית את הסיכון לכך.

BMC Pulm Med. 2012;12(2)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם מעורבות פלאורלית הינה סמן פרוגנוסטי שלילי בחולים עם NSCLC מוקדם? (JAMA Oncol)

    האם מעורבות פלאורלית הינה סמן פרוגנוסטי שלילי בחולים עם NSCLC מוקדם? (JAMA Oncol)

    בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (או Non-Small Cell Lung Cancer) עם חדירה קטנה לפלאורה ויסראלית שיעורים נמוכים יותר משמעותית של הישרדות ללא-מחלה והישרדות ללא-הישנות, לצד שיעורי הישנות גבוהים יותר, ללא תלות בהיקף הכריתה הניתוחית, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Oncology. עם זאת, חדירה לפלאורה ויסראלית לא השפיעה משמעותית על ההישרדות הכוללת […]

  • ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 3: בקרב מטופלים הנוטלים נוגדי קרישה, הסיכונים הטרומבוטיים מחד גיסא, והדימומיים מאידך גיסא, מתחרים זה בזה ומובילים לתהליך קבלת החלטות מורכב סביב תקופת הניתוח. נביא כאן את ההנחיות של המכללה האמריקנית לרופאי חזה לייעול הניהול הסב-ניתוחי (Perioperative) של טיפול נוגד קרישה. לפי הנחיות אלו, התקופה הסב-ניתוחית מתחילה שבוע לפני ההתערבות, ומסתיימת כ-4 שבועות לאחר מכן.

  • כמחצית מהמבוגרים עם אבחנה חדשה של קשריות ריאתיות קטנות מדווחים על תחושות חרדה (CHEST)

    כמחצית מהמבוגרים עם אבחנה חדשה של קשריות ריאתיות קטנות מדווחים על תחושות חרדה (CHEST)

    קרוב למחצית מהמבוגרים עם אבחנה חדשה של קשריות ריאתיות קטנות מדווחים על תחושות מצוקה רגשית ומספר דומה סובל מחרדה כללית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת CHEST. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הציעו כי אבחנה אקראית של קשריות ריאתיות מלווה בשכיחות גבוהה של מצוקה רגשית; למרות שזו לרוב מסווגת בדרגה קלה […]

  • טיפול ב-CPAP עשוי לסייע במניעת סיבוכי יתר לחץ דם בנשים הרות (JAMA Netw Open)

    טיפול ב-CPAP עשוי לסייע במניעת סיבוכי יתר לחץ דם בנשים הרות (JAMA Netw Open)

    טיפול ב-CPAP (או Continuous Positive Airway Pressure) בנשים הרות עם דום נשימה חסימתי בשינה מלווה בירידה משמעותית בשיעורי סוכרת הריונית ובירידה ניכרת בסיכון לקדם רעלת היריון, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של שישה מחקרים שכללו 809 נשים הרות עם דום נשימה חסימתי בשינה במטרה לקבוע […]

  • גורמי סיכון לכישלון ניסיון השבת שמורת זרם כלילי לאחר ניתוח מעקפים (Int J Cardiol)

    גורמי סיכון לכישלון ניסיון השבת שמורת זרם כלילי לאחר ניתוח מעקפים (Int J Cardiol)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology עולה כי סוכרת שאינה מאוזנת היטב, נגע ארוך יותר ויחס iFR (או instantaneous wave-free ratio) נמוך יותר מלווים בסיכון מוגבר להפרעה בשמורת זרם כלילי (Coronary Flow Reserve) לאחר ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שמורת זרם כלילי הינו גורם מנבא משמעותי […]

  • הערכת היארעות כשלון ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים בנשים (J Am Coll Cardiol)

    הערכת היארעות כשלון ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים בנשים (J Am Coll Cardiol)

    שיעורי כישלון שתל לאחר ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים גבוהים יותר בנשים ומלווים בסיכון מוגבר לסיבוכים לבביים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בנשים תוצאות גרועות יותר לאחר ניתוח מעקפים של העורקים הכליליים, בהשוואה לגברים. מטרתם כעת הייתה לקבוע את שיעורי […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה