מחלות זיהומיות

משרד הבריאות מזהיר את הציבור משימוש במשחות הנושאות תוויות של בית מרקחת ”פארמהפלוס” השרון ברמת גן ושל בית מרקחת ”בן סינה” בטירה.

בשל חשש לבריאות הציבור מורה משרד הבריאות לכל מי שברשותו משחות הנושאות תוויות של בית מרקחת “פארמה פלוס” השרון מרח’ ירושלים 23 ברמת גן או של בית מרקחת בן סינה בטירה המשולש או של שניהם גם יחד, להפסיק את השימוש במשחות אלה באופן מידי.

המשחות והקרמים, עפ”י מרשמים של רופאי עור ורופאים אחרים, נועדו בעיקר להבהרת כתמי עור והופצו על ידי בית מרקחת “פארמה פלוס” השרון למאות לקוחות בכל רחבי הארץ וכן למכונים ולמרפאות רופאים.

בביקורות שערכו צוותים משותפים של לשכות הבריאות המחוזיות בתל אביב ובמרכז, נמצא כי בית מרקחת “פארמה פלוס” השרון מרח’ ירושלים 23 ברמת גן בבעלותו של הרוקח יוסף ברנט משווק ללקוחותיו משחות וקרמים שהוכנו בבית מרקחת בן סינה בטירה המשולש שבבעלותו של הרוקח ג’אלל אבו-חיט.

מפקחי המשרד מצאו כי התכשירים הוכנו בתנאי רקיחה לא נאותים, מחומרי גלם שמקורם אינו ידוע, ללא תיעוד מינימאלי וללא כל בקרה. לתכשירים נקבעו תאריכי תוקף שרירותיים, עד פי 3 מהמותר. עוד התברר כי הרכבן של חלק מהמשחות, אינו תואם להרכב הרשום על גבי התווית שעליהן.

משרד הבריאות נקט בצעדים מנהליים נגד הרוקחים המעורבים, בשני בתי המרקחת וממשיך בבדיקתו.

 נמסר על ידי עינב שימרון – גרינבוים, דוברת משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה