מחלות זיהומיות

חתולים נדבקו בשפעת העופות בישובים שלווה וחולית

הודעה משותפת למשרד החקלאות ומשרד הבריאות

בהמשך לעדכונים בנוגע לאבחון שפעת העופות ביישובים שלווה וחולית מיום חמישי שעבר,

אתמול בערב נמסר לשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות על חשד כי שלושה חתולים שהסתובבו בסביבת הלול במושב שלווה מתו כתוצאה מאכילת עופות מתים שהיו נגועים במחלה. החתולים הועברו לבדיקה במכון הווטרינרי במשרד החקלאות ולפנות בוקר נמצא כי הם אכן נגועים במחלה ומתו כתוצאה מאכילת העופות החולים, לפני שהתגלתה.

לאור המידע החדש, יצא באופן מיידי צוות של השירותים הווטרינריים לבחינת המקרה ונמצאו עוד חתולים משוטטים בסביבת הלול, מרביתם בעלי סימנים של מחלה.

הוחלט כי החתולים המשוטטים באזור הלול והמשק בלבד ילכדו ויומתו וישלחו לבדיקה במכון הווטרינרי של משרד החקלאות. להערכת צוות השירותים הווטרינריים הנמצא בשטח, במסגרת זו צפויים להיתפס כ- 30 חתולים משוטטים, הנחשדים כי חלו במחלה. חשוב לציין, כי כפי הנראה עד כה, כל החתולים המדוברים הם חתולים משוטטים, שאינם שייכים לאיש.

ליתר ביטחון, צוות השירותים הווטרינריים, בסיוע הווטרינר הרשותי, בודקים עם האנשים המתגוררים בקרבת הלול, כי אין ברשותם חתול ששוטט באזור.

ממשרד הבריאות נמסר, כי למרות שאין כל עדות מדעית שהמחלה יכולה לעבור מחתולים לבני אדם, תושבי האזור מתבקשים להימנע ממגע עם חתולים משוטטים, או פגרים של חתולים, ולהודיע לשירותים הווטרינריים המקומיים על חתולים באזור שלווה הנראים חולים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה