מחלות זיהומיות

ועדה מטעם ה-CDC ממליצה על מתן חיסון Tdap לכל הגילאים (מתוך הודעת ה-CDC)

פאנל מומחים מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) עשה היום את הצעד האחרון לקראת מתן חיסון Tdap (Tetanus, Diphtheria, acellular Pertusis) לאמריקאים בכל הגילאים.

ועידת ACIP (Advisory Committee on Immunization Practices) הצביעה 14 לעומת 1 לטובת מתן שגרתי של חיסון Tdap למבוגרים בגילאי 65 ומעלה.לפני כן, ה-ACIP המליצה על מתן חיסונים אלו לקשישים רק במידה ובאו במגע הדוק עם תינוק מתחת לגיל שנה ולא קיבלו קודם לכן את החיסון.

על-פי ההנחיות הנוכחיות, מנת דחף יחידה מומלצת לאלו בגילאי 11-18 שנים לאחר קבלת חיסון Tdap או חיסון DTP (Diphtheria, Tetanus, Whole-Cell Pertusis) כחלק מסדרת החיסונים בילדות. בנוסף, מומלץ מתן מנה יחידה למבוגרים בגילאי 19-64 שנים שלא קיבלו כבר חיסון Tdap. לפי ההחלטה הנוכחית, ה-ACIP ממליצים על מתן חיסוני Tdap באופן אוניברסאלי.

ההחלטה התקבלה לאחר התייחסות לחזרה של זיהומי שעלת בארצות הברית במהלך שלושים השנים האחרונות. מספר המקרים המדווחים הגיע לשיא בשנת 2010 של 27,550, עם כ-700 קשישים חולים. עם זאת, בקשישים ישנה תת-אבחנה של המחלה, בשל העדר התמונה הקלינית האופיינית במרבית המבוגרים.

מרבית המקרים של שעלת, כמו גם האשפוזים ומקרי התמותה, תועדו בתינוקות בגיל חודשיים ומעלה, שהיו צעירים מדי לקבלת החיסון. בהתאם, רשויות הבריאות תמכו בחיסון מבוגרים כנגד שעלת במטרה למנוע העברת הזיהום לתינוקות פגיעים. ההמלצה לחיסון קשישים על-בסיס שגרתי צפויה לפיכך להגן על תינוקות ועל הקשישים עצמם.

ישנם שני חיסוני Tdap זמינים, אך רק אחד מאושר ע”י מנהל התרופות והמזון האמריקאי לשימוש במבוגרים בגיל 65 ומעלה (Boostrix). מה-ACIP נמסר עתה כי רופאים רשאים לתת את החיסון השני (Adacel) במידה וחיסון Boostrix אינו זמין.

מתוך הודעת ה-CDC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה