מחלות זיהומיות

מה בין פניות לחדרי מיון והסיכון לזיהומים בקשישים? (CMAJ)

מדו”ח חדש שפורסם בכתב העת Canadian Medical Association Journal עולה כי בקשישים השוהים זמן קצר במוסדות, חלה עליה של פי שלוש בסיכון לזיהומים במערכת העיכול או במערכת הנשימה, בהשוואה לקשישים שאינם פונים לחדרי מיון.

לדברי החוקרים, מקרי תמותה על-רקע טיפול רפואי מהווים את הגורם השלישי בשכיחותו לתמותה בארצות הברית. בנוסף, 11.6% מהמבוגרים בבתי חולים בקנדה פיתחו זיהום על-רקע טיפול רפואי.

החוקרים קבעו את שיעור הזיהומים במערכת העיכול או במערכת הנשימה בקרב 1,269 קשישים, בגיל 65 ומעלה, השוהים ב-22 מוסדות לטיפול ארוך-טווח בקוויבק או אונטריו. מבין אלו, 424 פנו לחדרי מיון במהלך תקופת המחקר.

21 קשישים שפנו לחדרי מיון אובחנו עם זיהום חדש (5.0%; היארעות זיהומים חדשים של 8.3 ל-1,000 ימי-מטופל) בהשוואה ל-17 קשישים שלא פנו לחדרי מיון (2.0%; היארעות זיהומים חדשים של 3.4 ל-1,000 ימי-מטופל). ההבדל האבסולוטי בסיכון עמד על 3.0% ויחס הסיכויים המתוקן לסיכון לזיהומים חדשים עמד על 3.9, לאחר תקנון למין, נוכחות שותף לחדר, חיסונים, נוכחות מבקרים, מדד Charlson Comorbidity Index, מחלת לב, אסתמה והתפרצות נוכחית במוסד.

החוקרים מצאו כי העלייה בסיכון הייתה דומה לזיהומים במערכת העיכול ובמערכת הנשימה.

לאחר שלקחו בחשבון התפרצות במוסד, נמצא קשר בין ביקור בחדר המיון ובין סיכון מוגבר לזיהומים רק בהעדר התפרצות במוסד (יחס סיכויים של 3.9, לעומת יחס סיכויים של 0.5).

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה לזהות גורמים ספציפיים להדבקה בחדרי מיון (דוגמת חדרי המתנה, בדיקות וחדרי מעקב, מסדרון, צוות או חולים אחרים) ולניטור אחר נוכחות והיענות להנחיות למניעת זיהומים.

CMAJ. Published online January 23, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה