מחלות זיהומיות

התקדמות במאמצים להכחדת מחלת תולעת גינאה (MMWR Morb Mortal Wkly Rep)

במאמר שפורסם במהדורת 29 באוקטובר של Morbidity and Mortality Weekly Report מדווחים חוקרים על התקדמות במאמצים העולמיים להכחדת מחלת תולעת גינאה (ובשמה החלופי, Dracunculiasis).

בשנת 2010 דווח על פחות מ-1,800 מקרים, השכיחות השנתית הנמוכה ביותר אי-פעם. נותרו שלוש מדינות אנדמיות בלבד, כולן באפריקה, ו-98% מהמקרים המדווחים אירעו בדרום סודן בלבד. עם זאת, מאמצי ההכחדה במדינה זו צוברים תאוצה.

בשנת 1986, ה-World Health Assembly, הגוף מקבל ההחלטות של ארגון הבריאות העולמי, קרא להכחדה של Dracunculiasis. באותה עת דווח על כ-3.5 מיליון מקרים של המחלה בכל שנה, עם הופעת המחלה ב-20 מדינות באפריקה וחלקים מאסיה.

מאז שהחלו מאמצי ההכחדה באמצע שנות השמונים של המאה הקודמת, חלה התקדמות ניכרת, כאשר כעת המחלה נותרה אנדמית באתיופיה, מאלי ודרום סודן.

עם זאת, נרשמו גם מספר אכזבות. כיום ישנה התפרצות בעיר צ’אד, עובדה שעוררה אכזבה רבה, לאור ההתקדמות המשמעותית כנגד המחלה בעשור האחרון. ההתפרצות הופיעה בעקבות נסיגה באתיופיה בשנת 2008, שם המחלה הופיעה שוב לאחר 20 חודשים בהם לא דווח על מקרים אחרים.

כיום, שינויים פוליטיים בדרום סודן ומאלי מהווים את האתגר הקשה ביותר הניצב בפני מאמצי ההכחדה של הזיהום.

המומחים בתחום מביעים אופטימיות, כאשר להערכתם, למרות שלא הצליחו לעמוד ביעדי ההכחדה של Dracunculiasis, ההתקדמות בנושא נמשכת וצפויה הכחדה של הזיהום בשנים הקרובות במידה ולא יהיו הפרעות רבות למאמצים, בעיקר בדרום סודן ומאלי.

MMWR Morb Mortal Wkly Rep. 2011;60:1450-1453

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה