מחלות זיהומיות

ל-Peginterferon Alfa-2a יעילות גבוהה יותר מPeginterferon Alfa-2b בטיפול בחולי HCV נאיביים/שלא טופלו בעבר (מתוך Digestive Diseases and Sciences)



במאמר חדש שפורסם בכתב העת Digestive Diseases and Sciences מדווחים חוקרים כי  ל Peginterferon Alfa-2a יעילות גבוהה יותר בהשוואה ל Peginterferon Alfa-2b בטיפול בחולים עם זיהום בנגיף HCV (Hepatitis C Virus ), שלא קיבלו טיפול קודם. הפרופיל הבטיחותי נמצא להיות דומה בין התרופות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Pegylated Interferon ו-Ribavirin הינו השילוב המקובל בטיפול בזיהום כרוני בנגיף HCV . מחקרים אשר השוו את היעילות והבטיחות של Peginterferon Alfa-2a ו- Peginterferon Alfa-2b בטיפול בחולים עם זיהום בנגיף HCV , שלא טופלו בעבר, העלו תוצאות סותרות.

כעת ערכו החוקרים סקירה סיסטמית (meta-analysis) של מחקרים אקראיים מבוקרים (RCTs) שהשוו את היעילות והבטיחות של Peginterferon Alfa-2a ו- Peginterferon Alfa-2b בטיפול בחולים עם זיהום בנגיף HCV , שלא קיבלו טיפול קודם.

הסקירה כללה תשעה מחקרים עם כ-3,500 משתתפים (1,771 טופלו ב- Peginterferon Alfa-2a ) . יעדיה העיקריים כללו את שיעורי ה-SVR (Sustained Virologic Response ) והפסקות הטיפול בשל תופעות לוואי חמורות.

מהתוצאות עולה כי שיעורי SVR גבוהים יותר בחולים שטופלו ב-Peginterferon Alfa-2a , בהשוואה למטופלים ב- Peginterferon Alfa-2b (יחס סיכויים של 1.36, p=0.01 ). מניתוח לפי תתי-קבוצות של מחקרים באיכות טובה להערכת שיעורי SVR בגנוטיפים 2 ו-3 עולה עדיפות ל- Peginterferon Alfa-2a על-פני Peginterferon Alfa-2b (יחס סיכויים של 1.91, p=0.02 ).

לא הודגם הבדל ביעילות שני הטיפולים כתלות בעומס הנגיפי או בקיום או היעדר שחמת. שיעורי הפסקת טיפול עקב תופעות לוואי חמורות, עליהם דווח בשישה מחקרים  היו דומים בשני סוגי הטיפולים באינטרפרון (יחס סיכויים של 0.66, p=0.15 ).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ל- Peginterferon Alfa-2a יעילות גבוהה יותר עם שיעורי תגובה נגיפית ממושכת גבוהים יותר, בהשוואה לטיפול ב- Peginterferon Alfa-2b בחולים עם זיהום בנגיף HCV , שלא טופלו בעבר. הפרופיל הבטיחות של שני התכשירים היה דומה.

יש לציין שמדובר בעבודה המתווספת למטה-אנליזה של קבוצת Cochrane שפורסמה בעבר והדגימה תוצאות דומות.

Dig Dis Sci (2011) 56:22212226

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה