מחלות זיהומיות

ההשלכות הבריאותיות של טחב ועובש (Environmental Health Perspectives)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Environmental Health Perspectives עולה קשר חיובי עקבי בין טחב ועובש ובין השפעות שונות על מערכת הנשימה והתפתחות אלרגיות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים רבים הצביעו על קשר עקבי בין טחב או עובש בבית ובין השפעות על מערכת הנשימה ואלרגיות, אך עדיין לא ברור אם מדובר בקשר סיבתי. כעת ביקשו החוקרים לערוך סקירה מקיפה ועדכנית של הנושא.

במסגרת המחקר, החוקרים סקרו מחקרים אפידמיולוגים ומטה-אנליזות שפורסמו עד שנת 2009, בנושא טחב, עובש וחומרים מיקרוביולוגיים אחרים, להערכת ההשפעות על מערכת הנשימה והתפתחות אלרגיות.

מנתונים ממחקרים אפידמיולוגים ומטה-אנליזות עולה כי קיים קשר בין טחב או עובש בתוך הבית ובין עליה בסיכון להתפתחות והתלקחויות אסתמה, אבחנה נוכחית ואבחנה אי-פעם של אסתמה, קוצר נשימה, צפצופים, שיעול, זיהומים נשימתיים, דלקת סמפונות, נזלת אלרגית, אקזמה ותסמינים של דרכי הנשימה העליונות. זוהה קשר בנבדקים עם אלרגיה וללא אלרגיה. העדויות מעידות על קשר סיבתי עם התלקחויות אסתמה בילדים. העדויות היו זמינות רק עבור מעט גורמים מיקרוביולוגיים ספציפיים, ובחלקם לא היו חד-משמעיים, עם עדויות להשפעה מגנה ומזיקה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לטחב ועובש השפעה על מערכת הנשימה והתפתחות אלרגיות ומכאן החשיבות הרבה של מניעה וטיפול בטחב ועובשים בבתים, העשויים להפחית את הסיכונים הבריאותיים. עם זאת, העדויות הנוכחיות אינן תומכות במדידת גורמים מיקרוביולוגיים ספציפיים בתוך הבית, כהכוונה לפעולות להגנה על הבריאות.

Environmental Health Perspectives. 2011;119(6):748-756

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה