מחלות זיהומיות

צפלוספורינים מאבדים יעילותם כנגד גונוריאה (Morb Mortal Wkly Rep)

במאמר חדש שפורסם במהדורת ה-8 ביוני של כתב העת Morbidity and Mortality Weekly Report עולה כי צפלוספורינים, קבוצת האנטיביוטיקות האחרונה לטיפול בגונוריאה, מאבדת יעילותה, כאשר הפתוגן מפתח במהירות דרכים לעקוף את השפעות הטיפול האנטיביוטי.

חוקרי ה-CDC העוקבים אחר בידודי גונוריאה הדורשים מינונים גבוהים יותר של טיפולים אנטיביוטיים לעצירת גדילתם בתנאי מעבדה, זיהו עליה באחוז הבידודים עם ריכוז MIC (Minimal Inhibitory Concentration) מוגבר. הסקירה התבססה על דגימות גונוריאה שנאספו במהלך עשר שנים.

מהארגון נמסר כי במהלך ארבעים השנים האחרונות, החיידק Neisseria gonorrheae פיתח עמידות למספר תרופות, כולל סולפונאמידים, פניצילין וטטרציקלין. בשנת 2007, ה-CDC הפסיק להמליץ על מתן פלאורוקינולונים לטיפול בגונוריאה, כך שצפלוספורינים נותרה משפחת התרופות האחרונה כנגד גונוריאה.

כעת ה-CDC ממליץ על צפלוספורינים (Cefixime או Ceftriaxone), ביחד עם מקרולידים, עם עדיפות ל-Azithromycin. Ceftriaxone הינה התרופה היעילה ביותר, מבין צפלוספורינים, לטיפול בגונוריאה, ו-Azithromycin עדיף על Doxycycline כטיפול משולב עם Ceftriaxone.

ב-CDC ממליצים לטפל במהירות בכל חולה שאובחן עם גונוריאה, לקחת תרביות לבדיקת רגישות מכל חולה עם חשד או תיעוד של כשלון טיפול בגונוריאה ולדווח על כל חשד לכישלון טיפול לרשויות הבריאות.

על רופאים המטפלים בחולים עם גונוריאה, בעיקר גברים המקיימים יחסי מין עם גברים במערב ארצות הברית, יש לשקול ביקורת לאחר שבוע של טיפול להערכת ריפוי. ה-CDC מדווח כי דפוס הרגישות לצפלוספורינים במערב ובגברים המקיימים יחסי מין עם גברים במהלך 2009-2010, דומה לירידה ביעילות הטיפול שזוהתה כאשר הופיעו בארצות הברית זני גונוריאה עמידים לפלאורוקינולונים.

Morb Mortal Wkly Rep. 2011:60;873-877

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה