מחלות זיהומיות

שימוש ב-Xylitol עשוי להפחית עששת בתינוקות (מתוך כנס IADR)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס ה-89 של האיגוד הבינלאומי לחקר השן עולה כי אמהות יכולות להפחית את רמת העששת (caries ) בתינוקות שלהן על ידי ניגוב פה התינוק עם מגבון ספוג ב-Xylitol , שהוא ממתיק טבעי מסוג כהל סוכר. אמנם Xylitol אינו הורג את החיידקים הנחשבים כאחראים על הווצרות עששת, שיעור העששת נמצא יורד.

בתקופה האחרונה נמצא כי Xylitol עוזר במניעת עששת. ילדים גדולים יותר ומבוגרים יכולים להשתמש ב-Xylitol על ידי לעיסת מסטיק המכיל Xylitol . במחקר זה בדקו החוקרים השפעה של ניגוב פה של תינוקות, אשר לא יכולים ללעוס מסטיק, עם מגבון הספוג ב-Xylitol .

במחקר פרוספקטיבי, אקראי, כפול-סמיות זה השתתפו 44 זוגות אם-תינוק עם תינוקות בגילאים 6-35 חודשים. האמהות חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות קבוצה אחת קיבלה מגבונים הספוגים ב-Xylitol (והמעבירים 5.4 מ”ג של החומר לתוך פה התינוק) וקבוצה שניה קיבלה פלצבו.

החוקרים ספרו את מספר המשטחים עם נגעי עששת ואספו דגימות רוק של התינוקות בתחילת המחקר, לאחר 6 חודשים ולאחר שנה אחת. החוקרים השתמשו בשיטת PCR על מנת לזהות את החיידק Streptococcus Mutans ברוק התינוקות.

החוקרים מצאו כי לאחר שנה אחת היה הבדל מובהק במספר הממוצע של משטחי עששת חדשים בין קבוצת ה-Xylitol לבין קבוצת הפלצבו (0.45 לעומת 0.6, P<0.05 ). אמנם, החוקרים מצאו כמות דומה של החיידק S. Mutans ברוק של תינוקות בשתי הקבוצות.

מומחית מהתחום ציינה כי לפני שניתן יהיה להמליץ באופן גורף על שימוש במגבונים ספוגים ב-Xylitol יש צורך לבדוק את הנושא באוכלוסיה גדולה בהרבה של תינוקות.

International Association of Dental Research (IADR) 89th General Session and Exhibition

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה