מחלות זיהומיות

חשיבות הקפדה על ההיסטוריה המינית בחדר מיון (Pediatrics)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics קוראים חוקרים לרופאים בחדר מיון להקפיד על איסוף היסטוריה מינית ממתבגרות תסמיניות במטרה להגדיל את הבדיקות והזיהוי של מחלות המועברות במגע מיני.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במקרים רבים לא נערך בירור אודות ההיסטוריה המינית של מתבגרות בתנאי רפואה ראשונית. אין מחקרים קודמים להערכת תדירות בירור היסטוריה מינית ממתבגרות שפנו לחדר מיון על תסמינים המכוונים לזיהום המועבר במגע מיני. זהו המחקר הראשון להערכת תדירות תיעוד ההיסטוריה המינית בחדר מיון, במסגרת הטיפול במתבגרות עם תסמינים המרמזים לזיהום המועבר במגע מיני.

מדגם המחקר כלל 327 מתבגרות שפנו לחדר מיון ילדים עם תלונות עיקריות של כאב בטן תחתונה ו/או תלונות במערכת המין והשתן. נוכחות או העדר תיעוד היסטוריה מינית ונתונים דמוגראפיים נאספו מהרשומות הרפואיות, וקבוצה של 109 נשים מילאה שאלון בנוגע לבריאות המינית.

מבין 269 הנשים (82%) עם היסטוריה מינית מתועדת ע”י רופא, 204 (76%) דיווחו לרופא כי הן היו פעילות מינית. ממודל לא-מתוקנן עולה כי גורמים הקשורים בתיעוד ההיסטוריה המינית ע”י רופא כללו את גיל המטופלת (יחס סיכויים של 2.6) וגזע שחור (יחס סיכויים של 2.0). תיעוד ההיסטורי הרפואית ע”י רופא לווה בעליה בשיעור הבדיקות לזיהומים המועברים במגע מיני (יחס סיכויים של 3.9).

בקרב אלו שהשלימו את השאלון, ההיסטוריה המינית שתועדה ע”י הרופא עמדה בהתאמה עם התיעוד של המטופלת בשאלונים.

מהתוצאות עולה כי על רופאים בחדר מיון לתעד היסטוריה מינית מנשים תסמיניות, מאחר שהדבר עשוי להגדיל את שיעור הבדיקות לזיהומים המועברים במגע מיני והמשך בירור כנדרש.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה להבין את המכשולים לנטילת היסטוריה מינית בהתאם לתנאים הקיימים בחדרי מיון לילדים.

Pediatrics. Published online June 6, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה