מחלות זיהומיות

האם Bell’s Palsy מעלה סיכון לארוע מוחי? (מתוך J Neurol Neurosurg Psychiatry)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מאי של כתב העת Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry עולה כי Bells palsy (או BP ) עשוי להיות קשור בסיכון מוגבר לארוע מוחי. יתכן ובבסיס הקשר קיימת חשיפה לוירוס HSV-1 או VZV .

במחקר זה חוקרים מטאיוואן סרקו את בסיס הנתונים הלאומי בשאלת השוואת הסיכון לארוע מוחי בין מטופלים עם אבחנה של BP בעבר לבין אלה ללא. החוקרים זיהו מעל 7500 מטופלים עם אבחנה של BP , ומולם מעל 22,500 מקרי ביקורת תואמים.

החוקרים מצאו כי שיעור הארעות ארוע מוחי בקרב מטופלים עם אבחנה של BP בעבר היה 4.0%, בעוד ששיעור ההארעות בקרב מקרי הביקורת היה 1.6% (כלומר יחס סיכון של 2.38, CI 95% 2.04-2.78, P<0.0001 ). כמו כן, מצאו החוקרים כי מטופלים עם רקע של BP הדגימו נטיה לארוע מוחי איסכמי יותר מקבוצת הביקורת.

החוקרים מצביעים על מספר מגבלות של המחקר, ובינהן טעויות באבחנה, כגון שיתוק פנים מרכזי אשר אובחן בטעות כ-BP . מגבלה נוספת היא העדר נתוני רקע אודות המטופלים, כגון גורמי סיכון (השמנת יתר, עישון, צריכת אלכוהול וכו’). כיוון שארוע מוחי ו-BP חולקים גורמי סיכון, יתכן והקשר בין BP לבין ארוע מוחי יכול להיות מוסבר על ידי גורמי סיכון משותפים. מגבלה משמעותית נוספת היא קביעת אבחנת BP על ידי רופאים ראשוניים ולא נוירולוגים, שכן לאחר ארוע מוחי אחד (שעשוי להיות מאובחן בטעות כ-BP ), הסיכון לארוע נוסף גבוה בהרבה מהסיכון הראשוני.

J Neurol Neurosurg Psychiatry. May, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה