מחלות זיהומיות

הערכת כשלים בבידוד במכשירים אנדוסקופיים (מתוך Am J Obstet Gynecol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון אפריל של כתב העת American Journal of Obstetrics and Gynecology עולה כי קיים שיעור גבוה של כשלים בבידוד במכשירים אנדוסקופיים, יותר במכשירים רובוטיים בהשוואה למכשירים לפרוסקופיים.

על מנת לעמוד על השכיחות וההארעות של כשלים בבידוד במכישירים לפרוסקופיים ורובוטיים בדקו החוקרים בשלב ראשון 78 מכשירים רובוטיים ו-298 מכשירים לפרוסקופיים ב-20 וואט ו-26.4 KV . בשלב השני, בדקו החוקרים 60 מכשירים רובוטיים ו-308 מכשירים לפרוסקופיים ב-20 וואט ו-1 KV וכן ב-20 וואט ו-4.2 KV .

בשלב הראשון הדגימו החוקרים שיעור גבוה יותר של כשלים בבידוד במכשירים הרובוטיים (32%) בהשוואה ללפרוסקופיה (13%). מכשירים אשר היו תקינים לאחר בדיקה אחת, נבדקו שוב לאחר כל ניתוח במהלך 10 שימושים. כשלים זוהו ב-80% מהמכשירים הרובוטיים, לעומת 36% מהמכשירים הלפרוסקופיים. זאת בניגוד לציפיותיהם, שכן מכשירים רובוטיים נזרקים לאחר 10 שימושים, בעוד שמכשירים לפרוסקופיים נשארים לשימוש חוזר רב פעמי.

בשלב השני כשלים בבידוד זוהו ב-7% מהמכשירים הרובוטיים וב-5% מהמכשירים הלפרוסקופיים (P<0.005 ). מיקום הכשל בבידוד במכשירים לפרוסקופיים היה לרב בחצי הפרוקסימלי של המכשיר, לרב בצורה של פגמים קטנים במעטפת הפלסטיק. במכשירים הרובוטיים הכשלים נמצאו נפוצים יותר בחצי הדיסטלי של המכשיר, כלומר קרוב יותר לשדה הכירורגי. במכשירים רובוטיים עם קצה מטלי היה שיעור גבוה יותר של כשלים בבידוד, כמו גם במכשירים ביפולריים לעומת מכשירים מונופולריים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי קיימים שיעור והארעות גבוהים של כשלים בבידוקת במכשירים אנדוסקופיים, עם שיעור גבוה יותר במכשירים רובוטיים בהשוואה למכשירים לפרוסקופיים.

Am J Obstet Gynecol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה