מחלות זיהומיות

ועדת יעוץ של ה-FDA הצביעה פה אחד בעד Telaprevir לטיפול בהפטיטיס C כרוני

מאת ד”ר אולה קראסיק

בישיבת ועדת הייעוץ לתרופות אנטי-וירליות של מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA , אשר התקיימה לפני שבוע, הצביעו המשתתפים פה אחד לאישור התרופה Boceprevir מקבוצת protease inhibitors , לטיפול בהפטיטיס C כרונית, גנוטיפ 1. בעקבות הצבעה זו, התייקמה הצבעה נוספת, בנושא התרופה החדשה Telaprevir , גם היא מקבוצת protease inhibitors , לטיפול בהפטיטיס C כרונית. גם בהצבעה זו אישרו חברי הועדה פה אחד (18 בעד, 0 נגד) לטובת אישור התרופה על ידי ה-FDA .

הצבעת הועדה אישרה כי קיים מידע מספק אודות Telaprevir בשילוב עם הטיפול המקובל ב-HCV , שהוא Peginterferon (פאג-אינטרון) ו-Ribavirin (רבטרול). ה-FDA צפוי לקבל החלטה אודות אישור תרופה זו ב-23 במאי השנה.

חברי הועדה סקרו 3 מחקרי שלב 3 ADVANCE , ILLUMINATE , ו-REALIZE , בהם Telaprevir ניתן למשך 12 שבועות (במינון של 750 מ”ג 3 פעמים ביום) בשילוב עם הטיפול המקובל, ולאחר מכן קיבלו המטופלים את הטיפול המקובל בלבד למשך 24 או 48 שבועות טיפול נוספים.

במחקרים אלה נמצא כי הטיפול המשולב עם Telaprevir משפר באופן מובהק את התגובה הוירלית הממושכת (sustained viral response ) בהשוואה לטיפול המקובל בלבד עם Peginterferon+Ribavirin , ללא קשר לסטטוס קבלת טיפול קודם. במטופלים אשר לא טופלו בעבר, 79% השיגו תגובה וירלית ממושכת עם Telaprevir לעומת 46% בקבוצת הטיפול המקובל.

תופעות לוואי של פריחה ואנמיה היו נפוצות יותר בטיפול עם Telaprevir בהשוואה לטיפול המקובל בלבד.

אמנם Telaprevir ו-Boceprevir טרם עברו השוואה מסודרת במחקרים קליניים, התגובה הוירלית הממושכת בטיפול עם Telaprevir הייתה 79%, לעומת 66% בטיפול עם Boceprevir .

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה