מחלות זיהומיות

חיידק E.coli עמיד שכיח במשטחים רקטליים של גברים שעוברים ביופסיית ערמונית (מתוך J Urol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת Journal of Urology עולה כי חיידק E.coli עמיד ל-Fluoroquinolones נמצא בשיעור יחסית גבוה במשטח רקטלי בגברים העוברים ביופסיית מחט של הערמונית. ההשפעה הקלינית של ממצא זה טרם ברורה.

במחקר זה בצעו החוקרים בדיקת משטח רקטלי ב-136 גברים אשר עברו ביופסיית מחט מהערמונית דרך הרקטום. המשטחים נלקחו מייד לפני הפעולה, לאחר הכנה עם אנטיביוטיקה, לרב Ciprofloxacin (ציפרוקסין). שבוע לאחר הפרוצדורה המשתתפים מלאו שאלון מעקב טלפוני.

* ב-30 גברים (22%) נמצאו תרביות חיוביות לחיידקים עמידים ל-Fluoroquinolone .

* במשתתפים ממוצא אסיאתי וכן במטופלים סכרתיים היה סיכוי גבוה יותר לקולוניזציה עם חיידקים עמידים (יחס סיכויים של 2.3 ו-2.8 בהתאמה, עם P=0.09 ו-P=0.08 בהתאמה).

* בגברים שלא עברו ביופסיית ערמונית בעבר, משטח חיובי נמצא ב-15% (5 מתוך 33) לעומת 24% (25 מתוך 106) בגברים אשר עברו ביופסיה 1 לפחות בעבר (יחס סיכויים של 1.8, P=0.27 ).

* ל-5 גברים (3.6%) עלה חום לאחר הביופסיה, אך רק 1 מהם היה מטופל עם משטח חיובי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי סך של 22% מהגברים לפני ביופסיית ערמונית נמצאו עם משטח רקטלי חיובי ל-E.coli עמיד. ההשפעה הקלינית של הדבר לא גדולה שיעור הזיהומים לאחר ביופסיה הינו 1-4%, עם סיכון של פחות מ-1% לספסיס. יתכן ובהמשך ניתן יהיה להשתמש במשטח רקטלי על מנת לכוון טיפול אנטיביוטי לפני ביופסיה.

J Urol 2011;185:1283-1288

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה