מחלות זיהומיות

השוואה בין הזרקת מקרופאגים משופעלים ובין טיפול סטנדרטי בפצעי לחץ עמידים לטיפול (Archives of Gerontology and Geriatrics)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Archives of Gerontology and Geriatrics עולה כי בקשישים עם פצעי לחץ עמידים לטיפול, בדרגה III או IV, ישנה עדיפות ברורה לטיפול בזריקות מקרופאגים משופעלים, בהשוואה לטיפול הסטנדרטי במצבים אלו. יש לציין כי מדובר בפיתוח ישראלי.

במסגרת המחקר החוקרים ביקשו לערוך השוואה בין זריקה מקומית של מקרופאגים משופעלים ובין טיפול סטנדרטי בפצעי לחץ בדרגה III ו-IV בקשישים.

המחקר כלל שתי קבוצות טיפול ונערך בבית חולים שלישוני. מדגם המחקר כלל 100 קשישים עם סך כולל של 216 פצעי לחץ בדרגה III או IV; 66 מהם חולקו לקבוצת טיפול במקרופאגים משופעלים וקיבלו זריקות מקרופאגים לתוך הפצעים, בעוד ש-38 חולקו לקבוצת טיפול סטנדרטי.  היעד העיקרי היה שיעורי סגירה מלאה של הפצע.

הזמן עד לסגירה מלאה של הפצע ושיעורי התמותה לאחר שנה אחת שימשו כיעדים משניים. החוקרים ערכו ניתוח סטטיסטי ברמת המטופל וברמת הפצע.

שיעור הפצעים שנסגרו באופן מלא (ברמת הפצע וברמת המטופל) היה גבוה יותר משמעותית בכל החולים, לטובת מתן זריקות מקרופאגים משופעלים, כמו גם בתת-קבוצה של חולי סוכרת (p<0.001). בדומה, מקרופאגים משופעלים היו טובים יותר משמעותית בתת-קבוצה של חולים עם כיבים ברגליים ועם פצעים של עד 15 סמ”ר, בהשוואה לטיפול סטנדרטי. החוקרים לא מצאו הבדל מובהק סטטיסטית בכל הנוגע לזמן עד לסגירה מלאה של הפצע או בשיעורי התמותה לאחר שנה אחת.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים מסכמים וכותבים כי קיים הבדל מובהק לטובת זריקות מקרופאגים משופעלים לטיפול בפצעי לחץ בדרגה III ו-IV, בהשוואה לטיפול הסטנדרטי במקרים אלו.

Archives of Gerontology and Geriatrics

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה