מחלות זיהומיות

טיפול מוקדם ב-NSAIDs עשוי להגביר סיכון לסיבוכים בדלקת ריאות נרכשת בקהילה (מתוך Chest)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון פברואר של כתב העת Chest עולה כי טיפול בתרופות מקבוצת NSAIDs בחולים עם דלקת ריאות נרכשת בקהילה טרם האשפוז עשוי להוות גורם סיכון לסיבוכים פלאורופולמונריים.

מחקר זה בא לבדוק את ההשפעה של טיפול בתרופות מקבוצת NSAIDs על התייצגות ותוצאות לטווח קצר של חולים עם דלקת ריאות נרכשת בקהילה (community acquired pneumonia CAP ) המאושפזים ביחידת טיפול נמרץ.

מתוך 90 החולים שנכנסו למחקר, 32 (36%) נטלו תרופות מקבוצת NSAIDs טרם האשפוז. חולים בקבוצה זו היו צעירים יותר ועם פחות מחלות רקע. חומרת המחלה בהגעה לבית החולים הייתה דומה לזו של חולים שלא נטלו NSAIDs , אך משך המחלה טרם ההפניה לאשפוז היה ארוך יותר.

חולים אשר נטלו NSAIDs טרם האשפוז נטו יותר לפתח סיבוכים פלאורופולמונריים, כגון אמפיימה (pleural empyema ) או קביטציות (lung cavitation ) שיעור סיבוכים של 37.5% לעומת 7%, P=0.0009 . בניתוח נתונים רב-משתנים נטילת NSAIDs נמצאה כגורם סיכון בלתי תלוי להתפתחות סיבוכים פלאורופולמונריים (יחס סיכויים, odds ratio , של 8.1, CI 95% 2.3-28).

המחלה בקבוצת חולים זו הייתה באופן כללי קשה ופולשנית יותר, עם שיעור גבוה יותר של אמפיימה (25% לעומת 5%, P=0.14 ) ובקטרמיה, במיוחד בחולים אשר לא טופלו באנטיביוטיקה (69% לעומת 27%, P=0.009 ). חולים שנטלו NSAIDs טרם האשפוז לא נטו לדלקת סיסטמית או פגיעה באיברים מרוחקים יותר מהחולים אשר לא נטלו NSAIDs .

החוקרים מסכמים וכותבים כי חשיפה ל-NSAIDs טרם האשפוז בחולים עם CAP המאושפזים ביחידת טיפול נמרץ נמצאה קשורה למהלך מחלה עם סיכון גבוה יותר לסיבוכים. החוקרים משערים כי הדבר עשוי להיות קשור לאבחון מאוחר של המחלה.

Chest. 2011;139;387-394

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה