מחלות זיהומיות

חברת ביוגן מדווחת על ארבעה מקרי PML נוספים ומקרה תמותה עקב טיפול ב-Tsyabri

חברת ביוגן מדווחת כי ארבעה חולים נוספים שטופלו ב-Tsyabri כנגד טרשת נפוצה פיתחו זיהום מוחי חמור המוכר כ-PML, עם מקרה תמותה של אחד מהחולים הללו.

ארבעת המקרים החדשים המאושרים של PML (Progressive Multifocal Leukoencephalopathy) אובחנו בין 2 בנובמבר ועד 2 בדצמבר. לאור זאת, מספר המקרים המאושרים עמד נכון ל-2 בדצמבר על 79 מקרים, עם 16 מקרי תמותה.

מביוגן , המשווקת את התרופה עם שותפה מאירלנד, נמסר כי שיעור מקרי PML ל-1,000 מטופלים עלה מעט מעבר ל-1.0 מ-0.96, ונובע ככל הנראה מעליה במספר החולים שטופלו בתרופה במשך למעלה משנתיים.

הסיכויים להדבקה ב-PML נטו לעלות ככל שהחולים נטלו את התרופה למשך תקופה ארוכה יותר, מה שנחשב לגורם הגדילה החשוב ביותר בעיניי החברות המשווקות את התרופה. היארעות מקרי PML ל-1,000 מטופלים שקיבלו 1-12 עירויים של Tysabri עמדה על 0.01 בלבד, אך שיעור זה עלה ל-2.05 לאחר למעלה מ-24 עירויים.

Tsyabri הוסרה מהמדפים בארצות הברית בשל חשש מפני PML. עם זאת, התרופה הייתה כה יעילה בהשוואה לטיפולים זמינים אחרים, כך שכחולי טרשת נפוצה סברו כי הסיכון משתלם וקראו להשבת התרופה לשווקים. אחראים להבטחת איכות הסכימו כי התרופה תהיה זמינה עם מגבלות מסוימות, כולל ניטור הדוק ודיווח אודות מקרי PML.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה