מחלות זיהומיות

שכיחות גבוהה של חסר הורמוני היפופיזה לאחר דלקת זיהומית של קרום המוח (Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism)

במחקר חדש שפורסם ב-Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism מדווחים חוקרים מיוון כי מיעוט משמעותי של חולים עם דלקת זיהומית של קרום המוח עשוי לסבול מחסר הורמוני היפופיזה.

החוקרים מסבירים כי חסר הורמוני היפופיזה מיוחס למספר גורמים שונים. במחקר הנוכחי הם הדגימו באופן פרוספקטיבי כי חלק לא-מבוטל של חולים לאחר זיהום חריף של קרום המוח (30%) עשוי לסבול מחסר הורמוני היפופיזה קדמית.

החוקרים בחנו את תפקוד ההיפופיזה הבסיסי של 16 נבדקים בתוך 24 שעות מאשפוז לבית החולים. 12 נבדקים עברו בדיקות נוספות לאחר שנה אחת.

בשלב החריף, בחמישה חולים (31.25%) זוהה חסר גונאדוטרופי (2 חולים) או סומאטוטרופי (3 חולים), למרות שלא ברור אם מדובר היה במקור אינטרינזי או בשל האירוע החריף. עם זאת, באף אחד מהמקרים לא היה מדובר בחולה קריטי, ואף אחד מהחולים לא טופל בתוספי גלוקוקורטיקואידים.

לאחר 12 חודשים, בחמישה חולים תועד חסר בהורמון אחד לפחות שמקורו בהיפופיזה הקדמית. בכל החולים הללו, למעט אחד, מדובר היה בחסר חדש, שלא היה קיים קודם לכן.

בשבעה חולים (44%) עלה חשד לתסמונת T3 נמוך בשלב החריף, אך כל המקרים הללו חלפו לאחר 12 חודשים.

לאור השיעור הגבוה של ההפרעה, החוקרים מאמינים כי יש מקום לערוך בדיקות סקר להערכת חסר הורמוני היפופיזה בכל החולים לאחר דלקת קרום המוח.

J Clin Endocrinol Metab 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה