מחלות זיהומיות

חיסון כנגד נגיף רוטה מפחית אשפוזים על-רקע זיהום במערכת העיכול בילדים (The Journal of Infectious Diseases)

מתוצאות מחקר חדש שפורסם ב-Journal of Infectious Diseases עולה כי חיסון ילדים כנגד נגיף רוטה, גורם נפוץ לשלשולים חמורים והתייבשות בתינוקות וילדים קטנים, מלווה בירידה דרמטית בשיעור האשפוזים עקב זיהום חריף במערכת העיכול בארה”ב.

החוקרים בחנו את שיעור האשפוזים עקב זיהום חריף במערכת העיכול במהלך עונת זיהום בנגיף רוטה, בקרב ילדים בארה”ב מתחת לגיל חמש שנים. הם השוו את שיעורים אלו במהלך שתי תקופות זמן: בין השנים 2000-2006, טרם הפצת החיסון כנגד נגיף רוטה; ולאחר מכן, משנת 2007 עד 2008.

על-בסיס נתונים ממכתבי שחרור מבתי חולים ב-18 מדינות, עם מדגם של כ-50% מאוכלוסיית ארה”ב, החוקרים השוו את חציון שיעור האשפוזים עקב זיהום במערכת העיכול מכלל הסיבות, במהלך שתי תקופות הזמן. החוקרים התייחסו לתקופה שבין ינואר ועד יוני כעונת הזיהום בנגיף רוטה.

שיעור האשפוזים על-רקע זיהום במערכת העיכול היו נמוכים ב-16% בשנת 2007 וב-45% בשנת 2008, בהשוואה לשיעורי הזיהום טרם הפצת החיסון. במהלך שנת 2008, תועדה ירידה של 28% בקרב תינוקות בגילאי 0-2 חודשים, בעוד שבטווח הגילאים 6-23 חודשים תועדה ירידה של 50%.

השיעורים בקרב ילדים בגילאי 3-5 חודשים ו-24-59 חודשים ירדו בשיעור של 42% עד 45%.

החוקרים העריכו כי כ-55,000 אשפוזים על-רקע זיהום במערכת העיכול נמנעו במהלך עונת הזיהום בנגיף רוטה בשנת 2008 הודות לחיסון. שיעור האשפוזים במהלך עונה זו ירד משמעותית עם ירידה של חצי עד שני-שליש בשיעור בשיא הפעילות בהשוואה לעונה הקודמת.

החוקרים מציינים כי הירידה שזוהתה בשיעור האשפוזים עלתה על ההערכות שלהם וכן תועדה בקבוצות גיל שנחשבו צעירות מדי או מבוגרות מדי לקבלת החיסון, ממצאים המעלים את האפשרות כי ילדים אלו זכו להגנה בשל “חסינות העדר” בעקבות חיסון הסובבים אותם.

במאמר מערכת שהתייחס למחקר הדגישו מומחים את חשיבות המחקרים להערכת תועלת החיסון. לממצאים אלו חשיבות רבה והם יסייעו למדינות אחרות בהערכת חשיבות מתן החיסון כנגד נגיף רוטה לילדים.

The Journal of Infectious Diseases

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה