מחלות זיהומיות

בחילה וטכיקרדיה עשויים להצביע על שפעת בנשים הרות (Obstetrics & Gynecology)

בחילה במהלך הטרימסטר השני והשלישי להיריון ודופק מהיר שאינו תואם לחום הגוף עשויים להצביע על זיהום שפעת בנשים הרות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת מאי של Obstetrics & Gynecology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי רבים אינם מעלים בהכרח את האפשרות לזיהום שפעת בנוכחות תסמינים של בחילות או הקאות, אך מהמחקר הנוכחי עולה כי מדובר בתסמינים נפוצים במקרים של זיהום שפעת במהלך היריון. על רופאים ומטופלים להיות מודעים לממצאים אלו, כך שלא יהיה עיכוב בטיפול.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את המהלך הקליני של שפעת בנשים הרות. בתקופה שבין 22 באוקטובר, 2003 ועד 18 בינואר, 2004, נשים הרות שפנו לרופא בשל מחלה דמוית-שפעת עברו בדיקה אבחנתית מהירה ו/או תרבית, ואושפזו בהתאם.

ב-107 נשים נקבעה אבחנה מאושרת-מעבדתית של זיהום בנגיף Influenza A (כולם מזני H3N2); נשים אלו טופלו בתרופות אנטי-ויראליות כמומלץ. שפעת אובחנה בשכיחות הגבוהה ביותר בטרימסטר השלישי (45%). התסמינים הנפוצים ביותר שדווחו כללו שיעול (93%), כאבי שרירים (61%), בחילות/הקאות (60%) ונזלת (56%).

אעפ”י ש-84% מהנשים לא סבלו ממחלות רקע אחרות, 62% נזקקו לאשפוז. קצב לב מקסימאלי עלה על 130 פעימות לדקה ב-21% מהנשים. לא תועדו מקרי תמותה אימהית, אך סיבוכי זיהום ב-Influenza A כללו דלקת ריאות (12% מהנשים), דלקת קרום המוח (1% מהנשים) ומיוקרדיטיס (1% מהנשים).

אבחנה וטיפול מוקדמים עשויים להסביר את התוצאות הטובות במדגם המחקר.

81 נשים ילדו במרכז הרפואי בו נערך המחקר (76%). לא תועדו הבדלים משמעותיים בסיבוכים מילדותיים או נאונטליים בנשים אלו, בהשוואה לנשים מהאוכלוסייה הכללית באותו מוסד רפואי.

זיהום בנגיף Influenza A במהלך ההיריון מתאפיין בשיעול, כאבי שרירים, בחילות או הקאות ונזלת. טכיקרדיה ניכרת, שאינה פרופורציונאלית לדרגת החום האימהי השפיעה באופן ייחודי על מרבית הנשים במחקר. סיבוך של דלקת ריאות תועד באחד מכל שמונה מקרים; עם זאת, לא נרשמו שיעורי תחלואה ותמותה אימהיים מוגברים.

מגבלות המחקר כוללות חוסר אפשרות לקבוע את מספר הנשים עם מחלה דמוית-שפעת שנבדקו ולא אובחנו עם שפעת, והעדר אפשרות להכליל את הממצאים לזני שפעת אחרים או עונות אחרות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מאשרים את חשיבות מתן חיסון אוניברסאלי לכל הנשים ההרות, ללא קשר לגיל ההיריון. כמו כן, המחקר מציג תמונה קלינית של זיהום בשפעת לפני הלידה, הדורש הערכה מקיפה והתחלת טיפול בהקדם.

Obstet Gynecol. 2010;115:924-929

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה