מחלות זיהומיות

בטיחות החיסון לאבעבועות רוח במתבגרים עם מחלות ריאומטיות (מתוך Arthritis Care & Research)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהדורת 16 במרץ של Arthritis Care & Research עולה כי חיסון חי-מוחלש כנגד אבעבועות רוח הוא בטוח ואימונוגני בחולים עם מחלות ריאומטיות, המטופלים ב-Methotrexate וסטרואידים.

לדברי החוקרים, כאשר לוקחים בחשבון את הסיכון לסיבוכים עקב זיהום בנגיף וריצלה בחולים עם JIA (Juvenile Idiopathic Arthritis) ואת תוצאות המחקר, הם מאמינים כי הסיכון עקב חשיפה למחלת אבעבועות רוח בחולים אלו עולה על הסיכון בעקבות קבלת החיסון.

החוקרים בחנו את החיסון (BIKEN, חברת סנופי-אוונטיס) ב-17 ילדים ומתבגרים עם JIA, 4 עם Juvenile Dermatomyositis, 3 חולים עם סקלרודרמה וחולה וסקוליטיס אחד. כולם נטלו טיפול ב-Methotrexate, ו-13 חולים נטלו סטרואידים. חמישה חולים נטלו בנוסף טיפול בתרופות ממשפחת DMARD (Disease-Modifying Antirheumatic Drugs).

טרם מתן החיסון, ב-20 חולים, ובכל 18 הביקורות הבריאות, תועדה בדיקה שלילית לנוגדנים מסוג IgG כנגד וריצלה.

אף אחד מהחולים או מהביקורות לא פיתח אירוע ברור של אבעבועות רוח, או תגובה מקומית לחיסון, לאחר קבלת החיסון. חולה אחד בקבוצת המחקר וחולה אחד בקבוצת הביקורות פיתח חום נמוך למשך יממה. שלושה חולים פיתחו פריחה קלה, שנמשכה 5-7 ימים וחלפה ללא טיפול ב-Acyclovir. החוקרים מציינים כי הילד שנטל Methotrexate וסטרואידים במינון הגבוה ביותר לא פיתח תופעות לוואי, והציג תגובה טובה לחיסון.

לא תועדה החמרה במדדי פעילות המחלה ולא אובחנו התלקחויות במהלך שלושת החודשים לאחר החיסון. למעשה, החוקרים כותבים, בילדים עם JIA תועד שיפור מובהק במספר המפרקים הפעילים במהלך אותה תקופה.

במחצית מהחולים שהיו עם בדיקת נוגדנים שלילית בתחילת המחקר (10/20), תועד טיטר נוגדנים מסוג IgG חיובי כנגד וריצלה זוסטר, 6 שבועות לאחר החיסון, זאת בהשוואה ל-13/18 ביקורות (72.2%). בארבעה חולים (18.2%) ושלושה ביקורות (16.6%) התגובה הייתה זהה. בשמונה מבין עשרה חולים עם הופעת נוגדנים בדם, תועד טיטר נוגדנים חיובי מסוג IgG לאחר שנה אחת.

במהלך חציון מעקב בן 32 חודשים, 2 מבין 8 חולים שנחשפו לנגיף וריצלה זוסטר הנפוץ פיתחו אבעבועות רוח, זאת בהשוואה לאף אחד מבין 15 המשתתפים בקבוצת הביקורת, שהשלימו מעקב בן שנתיים, לכל הפחות.

החוקרים מסיימים וכותבים כי בחולים שלא הגיבו לחיסון הראשוני, יש מקום למתן זריקת דחף.

Arthritis Care Res 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה