מחלות זיהומיות

הקשר בין תסמיני אלרגיה לקרדית אבק הבית בילדים ובין סנסיטיזציה לזניה השונים (מתוך Pediatric Allergy and Immunology)

מאת ד”ר בן פודה שקד

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מרץ של ירחון Pediatric Allergy and Immunology עולה כי בילדים הסובלים מאלרגיה לקרדית אבק הבית, ישנו קשר בין התסמינים שחווים ובין הזן הספציפי אליו עברו סנסיטיזציה. החוקרים מצאו כי ילדים שעברו סנסיטיזציה ל-Dermatophagoides pteronyssinus נוטים לסבול מאקזמה, בעוד שאלו שעברו סנסיטיזציה ל-Blomia tropicalis נוטים לסבול מאסתמה.

החוקרים מסבירים כי סנסיטיזציה לקרדיות אבק הבית הינה שכיחה מאוד בקרב אוכלוסייה אטופית צעירה בסינגפור. מחקרים קודמים שפורסמו בנושא העידו לדבריהם על כך שמטופלים עם אלרגיות עוריות מראים יותר סנסיטיזציה ל-D. pteronyssinus בעוד שאלו הסובלים מאלרגיה נשימתית בלבד מראים יותר סנסיטיזציה ל-B. tropicalis.

על מנת לבחון את הקשרים הללו, ביקשו החוקרים במחקרם זה להעריך את רמות הנוגדנים מסוג IgE לאלרגנים שונים משני זני קרדית אבק הבית האמורים בקרב 30 ילדים הסובלים מאסתמה ו-30 ילדים הסובלים מאקזמה.

החוקרים מצאו כי הילדים בהם ביטוי המחלה הינו נשימתי הראו את הסנסיטיזציה הרבה ביותר לאלרגן ה-B. tropicalis t5, בעוד שאלו בקבוצת האקזמה הראו את הסנסיטיזציה הרבה ביותר לאלרגן ה-D. pteronyssinus p5.

בנוסף, בהשוואה לילדים בקבוצת האסתמה, אלו בקבוצת האקזמה הראו רמות גבוהות משמעותית של נוגדני IgE כנגד D. pteronussinus (p = 0.042) ככלל, וכנגד האלרגנים p1 ו-p5 בפרט. כמו כן, הראו הילדים בקבוצת האקזמה רמות גבוהות יותר של נוגדני IgE כנגד אלרגנים אחרים, אולם ההבדל בין הקבוצות לא הגיע לכדי מובהקות סטטיסטית ביחס אליהם.

החוקרים מסכמים כי חולים הסובלים מאסתמה ומאקזמה הראו פרופיל סנסיטיזציה שונה לקרדית אבק הבית, וטוענים כי ממצאיהם אלו עשויים להיות בעלי השלכות עתידיות ביחס לשיטות האבחון (כמו למשל שימוש בתמציות לתבחיני עור) ולטיפול במחלה (כדוגמת אימונותרפיה ספציפית) בחולים עם מחלות אלרגיות.

Pediatr Allergy Immunol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה