מחלות זיהומיות

האם חומצות שומן מונעות אלרגיות וזיהומים נשימתיים בילדים? (מתוך Journal of Pediatrics)

צריכת פורמולות עם תוספים המכילים DHA (Docosahexaenoic Acid) ו-ARA (Arachidonic Acid) עשויה לסייע במניעת מחלות אלרגיות נפוצות וזיהומים בדרכי הנשימה העליונות בילדים עד גיל 3 שנים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Journal of Pediatrics.

הממצאים מבוססים על מחקר שכלל 89 ילדים שלקחו חלק במחקרים אקראיים קודמו, בהם נערכה השוואה בין פורמולות עם תוספי DHA/ARA ובין פורמולות ללא התוספים. 38 מהילדים נטלו פורמולה במהלך השנה הראשונה לחיים; יתר 51 הילדים קיבלו פורמולה באופן קבוע.

כאשר הילדים הגיעו לגיל 3, החוקרים ניתחו את ההיארעות של זיהומים בדרכי הנשימה העליונות, צפצופים, אסתמה, ברונכיוליטיס, ברונכיטיס, נזלת אלרגית, דלקת לחמית אלרגית, זיהום של האוזן התיכונה, סינוסיטיס, אטופיק דרמטיטיס ואורטיקריה.

בהשוואה לקבוצת הביקורת, בקבוצת המטופלים ב-DHA/ARA תועד שיעור נמוך יותר באופן מובהק של צפצופים/אסתמה (16% לעומת 35%) ואלרגיה (34% לעומת 61%) וזיהומים בדרכי נשימה עליונות (45% לעומת 76%).

יתרה מזאת, נראה כי תוספי DHA/ARA הביאו לעיכוב משמעותי בהופעת זיהום בדרכי הנשימה העליונות (p=0.006), צפצופים/אסתמה (p=0.03) ואלרגיה כלשהי (p=0.006).

תוצאות אלו תומכות בהשערה לפיה תוספי פורמולה עם DHA/ARA עשויים להשפיע על התפתחות מערכת החיסון, וכך להפחית את שיעור המחלות האטופיות והנשימתיות. עם זאת, הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

J Pediatr 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה