מחלות זיהומיות

השפעות סימביקורט על תהליכים דלקתיים, רימדולינג ותגובתיות דרכי האוויר על-רקע חשיפה לאלרגנים בחולי אסתמה (מתוך Journal of Allergy and Clinical Immunology)

במאמר חדש שפורסם ב- Journal of Allergy and Clinical Immunology טוענים מומחים כי מהשפעות הטיפול בסימביקורט (Budesoinde/Formoterol) על השינויים בעקבות חשיפה לאלרגנים באאזנופילים בכיח, מספר המיופיברובלסטים בדרכי האוויר ועל השריר החלק, עולה האפשרות כי התועלת של הטיפול קשורה בהשפעותיו על תהליכי רימדולינג ודלקת בדרכי האוויר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שילוב משאפי סטרואידים עם LABA (Long-Acting Beta2-Agonist) מביא לשיפור בבקרת תסמיני אסתמה והפחתת מספר התקפי אסתמה, בהשוואה לתוצאות הטיפול במשאפי סטרואידים בלבד. עם זאת, אין נתונים רבים בנוגע לשאלה אם תועלת הטיפול נובעת מפעילות אנטי-דלקתית מוגברת או אם לטיפול המשולב השפעה על תהליכי רימדולינג של דרכי האוויר בחולי אסתמה.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע את ההשפעות של טיפול בסימביקורט, בהשוואה לטיפול במשאפי Budesonide (בודיקורט) בלבד או פלסבו, על תגובת דרכי האוויר, תהליכים דלקתיים ורימודלינג בדרכי האוויר, בעקבות חשיפה לאלרגנים.

המחקר הפרוספקטיבי, אקראי, כפל-סמיות, כלל 14 חולי אסתמה שנחשפו לאלרגן. יעדי המחקר כללו תגובה אסתמטית מוקדמת ומאוחרת, שינויים בתגובתיות דרכי האוויר, אאזונפיליה בכיח שנבדקה לפני ולאחר חשיפה לאלרגנים, מספר מיופיברובלסטים בתת-רירית בדרכי האוויר, ושטח השריר החלק שנמדד לפני ולאחר הטיפול.

מהתוצאות עולה כי עם טיפול משולב חלה ירידה מובהקת באאזנופיליה בכיח בעקבות חשיפה לאלרגנים, בהשוואה לטיפול במשאפי Budesonide בלבד. חשיפה לאלרגן הובילה לעליה משמעותית במספר תאי מיופיברובלסטים בתת-רירית וירידה משמעותית באחוז שטח השריר החלק. טיפול משולב, אך לא טיפול מונותרפי ב-Budesonide, הביא לצמצום משמעותי של השינויים במספר המיופיברובלסטים ושטח השריר החלק.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהשפעות הטיפול בסימביקורט על השינויים בעקבות חשיפה לאלרגנים באאזנופילים בכיח, מספר המיופיברובלסטים בדרכי האוויר ועל השריר החלק, ייתכן כי התועלת של הטיפול קשורה בהשפעותיו על תהליכי רימדולינג ודלקת בדרכי האוויר. הפחתת התגובה המוקדמת ותגובתיות-יתר של דרכי האוויר בעקבות טיפול משולב נובעת ככל הנראה מהפעילות האנטגוניסטית הידועה של Formoterol.

Journal of Allergy and Clinical Immunology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה