מחלות זיהומיות

היעילות של Triamcinolone Acetonide בטיפול בריניטיס אלרגית אינה מושפעת ממין החולה (מתוך כנס American College of Allergy, Asthma & Immunology)

מאת ד”ר בן פודה שקד 

                              

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס השנתי של ה- American College of Allergy, Asthma & Immunology עולה כי לא נמצאו הבדלים מובהקים בתגובה לטיפול סטריאידלי ב-Triamconolone Acetonide הניתן לתוך האף בין גברים ונשים הסובלים מריניטיס אלרגית.

לדברי החוקרים, התכשיר Aqueous Triamcinolone Acetonide הינו יעיל כטיפול בריניטיס אלרגית ללא תלות במין החולה, אם כי תוצאות הטיפול במינון של 110 מיקרוגרם בגברים עשוי להצריך מחקר נוסף.

במחקרם זה, ביקשו החוקרים לנתח תשעה מחקרים מבוקרים, כפולי סמיות, בהקצאה אקראית ותוך השוואה לתרופת דמה, אשר עשו שימוש בתכשיר האמור במינון של 110 או 220 מיקרוגרם ליום למשך שבועיים (במחקרים שבחנו את השפעתו בריניטיס אלרגית עונתית) או למשך ארבעה שבועות (במחקרים שבחנו אותו בהקשר של ריניטיס אלרגית הנמשכת כל השנה). החוקרים קבעו יעילות על פי שינויים במדד ה-Nasal Index Score (NIS), שסוכם ציונים לגבי תופעות של נזלת, עיטושים וגודש באף ומשווה אותם לערך הבסיס ולתרופת דמה.

החוקרים בחנו נתונים אודות 784 נשים ו-980 גברים, סך של 1,764 חולים בגילאי 12 שנים ומעלה. מאלו, 362 הוקצו לקבל את התרופה במינון 110 מיקרוגרם או תרופת דמה, ו-1,402 הוקצו לקבל את התרופה במינון 220 מיקרוגרם או תרופת דמה לחילופין.

בתחילת המחקר, המאפיינים הדמוגרפיים היו דומים בין כל זרועות המחקר וקבוצות המינון השונות, וכך היה גם עם מדד ה-NIS בקרב גברים ובקרב נשים. עם זאת, נצפה לדברי החוקרים שיפור משמעותי במדד זה בעקבות הטיפול בתרופה במינון 220 מיקרוגרם (p < 0.001) או 110 מיקרוגרם (p = 0.0013) בהשוואה לתרופת הדמה. המינון הגבוה, אשר ניתן ל-382 גברים ו-314 נשים, הביא לשיפור רב משמעותית במדד ה-NIS בהשוואה לתרופת הדמה (p < 0.0001 בשני המקרים).

החוקרים מוסיפים כי 104 גברים אשר טופלו במינון 110 מיקרוגרם הראו שיפור משמעותי ב-NIS לעומת ערכי הבסיס, אולם ללא הבדל מובהק בהשוואה לתרופת דמה. בנוסף, 75 נשים אשר טופלו במינון זה הראו שיפור משמעותי ב-NIS בהשוואה לתרופת דמה (p < 0.0001).

החוקרים מסכמים כי בסך הכל לא נצפו הבדלים משמעותיים בין תוצאות הטיפול בגברים לעומת נשים, ומוסיפים כי יש להתייחס למחקרים אלו כמעוררי השערה בלבד. לדבריהם, יש צורך במחקרים נוספיפם על מנת לבחון את ההשפעה של מין החולה על הפתופיזיולוגיה של ריניטיס אלרגית.

מתוך הכנס השנתי של ה- American College of Allergy, Asthma & Immunologyשנערך בנובמבר 2009 בפלורידה.

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה