מחלות זיהומיות

שכיחות זיהומים של מאגר חדרי בטיפול בהידרוצפלוס לאחר IVH / מאת ד”ר ברזילי עורך נאונטולוגיה

מאז 1992, תינוקות עם PHVD (posthaemorrhagic ventricular dilatation) מתקדם טופלו בפגיות, בבית החולים לילדים Wilhelmina בהולנד בעזרת מאגר חדרי (ventricular reservoir הכנסת קתטר לחדר המוח בכדי למשוך CSF). מטרת מחקר פרוספקטיבי זה הייתה לבדוק את שכיחות הזיהום עקב שימוש בפרוצדורה פולשנית זו.

בין ינואר 1992 ודצמבר 2003, 76 פגים, טופלו במאגר חדרי. התינוקות, שאושפזו במהלך שתי תקופות עוקבות, נכללו במחקר. קבוצה אחת כללה תינוקות, שאושפזו במהלך 1992-1997 (26 תינוקות), וקבוצה שנייה כללה תינוקות, שאושפזו בין השנים 1998-2003 (50 תינוקות). מאפיינים קליניים ומספר של דקירות של המאגר הוערכו. השכיחות של סיבוכים במהלך הזמן גם כן הוערכה, תוך מיקוד על קיום של זיהום במאגר.

תוצאות המחקר מראות כי מספר הדקירות לא השתנה במהלך שתי התקופות הנ”ל. לעומת זאת, זיהום היה משמעותית פחות נפוץ במהלך התקופה השנייה (4% (2/50) v 19.2% (5/26), p = 0.029).

לסיכום, שימוש במאגר חדרי הינו טיפול בטוח בכדי לוודא הסרה מתאימה של CSF בתינוקות, שנולדו טרם המועד עם PHVD. בידיים מנוסות, השכיחות של הזיהום של מאגר חדרי או של סיבוכים משמעותיים נשארה בגדר הגבולות המקובלים.

Archives of Disease in Childhood – Fetal and Neonatal Edition 2007;92:F41-F43

הערות עורך:

השימוש במאגר חדרי (reservoir) בטיפול ב-PVHD הפך להיות נפוץ יותר ויותר. נראה כי לפחות בהולנד הצליחו להוריד את שכיחות הזיהומים ל-4%. זוהי טיפול שניתן לתיתו בפגיה, ובידיים המיומנות יכול להיות טיפול בטוח ע”מ למנוע נזק נוסף.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה