מחלות זיהומיות

זיהום אימהי יכול להעלות את הסיכון לחלות בלויקמיה בילדות (מתוך Am J Epidemiol)

אפיזודה של אינפלואנזה, דלקת ריאות או מחלת מין סביב תקופת ההיריון מעלים משמעותית את הסיכון ללויקמיה בילדות בקרב הצאצאים, כך עולה ממחקר מקרה ביקורת חדש, שפורסם במהדורת ינואר של American Journal of Epidemiology. תוצאות המחקר מצביעות על כך, שזיהום אימהי יכול לתרום להתפתחות לויקמיה בילדות, אשר שיערו שיש לה מקור זיהומי.

במחקר השתתפו 365 ילדים, שאובחנו עם לויקמיה בילדות ו-460 מקרי ביקורת מותאמים. מידע על מחלה אימהית ושימוש בתרופות החל מלפני ההיריון וכלה בהנקה נלקחו על ידי ריאיון עם האימא הביולוגית.

החוקרים מצאו כי היסטוריה אימהית של אינפלואנזה או דלקת ריאות, שקרו בתקופה של 3 חודשים לפני ההיריון ועד לסוף תקופת ההנקה, היו קשורים עם עליה משמעותית סטטיסטית בסיכון ללויקמיה בילדות (OR-1.74) ולויקמיה לימפובלסטית חדה בצאצאים (OR-1.89).

היסטוריה אימהית של מחלות המועברות במגע מיני (כלמידיה, הרפס גניטלי ו-HPV) בתקופה, שסביב ההיריון הייתה קשורה עם OR של 6.33 ללויקמיה בילדות ושל 4.85 עבור ALL (לויקמיה לימפובלסטית חדה) על פי הדו”ח.

שימוש אימהי בתחליפי ברזל היה קשור משמעותית עם ירידה בסיכונים ללויקמיה בילדות ול-ALL בצאצא (OR– 0.70 ו-0.67 בהתאמה).

לסיכום, תוצאות המחקר מדגישות את החשיבות של שמירה על בריאות טובה במהלך ההיריון, דבר אשר קודם תמיד על ידי הרופאים בכדי להשיג היריון חלק ותינוק בריא.

Am J Epidemiol 2007;165:27-35

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה