מחלות זיהומיות

השוואה בין טיפול פרוביוטי ב-Lactobacillus Reuteri ו-Simethicone לטיפול ב-Infantile Colic (מתוך Pediatrics)

ממחקר חדש עולה כי Lactobacillus Reuteri עשוי לשחק תפקיד בטיפול במקרים של Infantile Colic. החוקרים מצאו כי הטיפול הפרוביוטי הביא לשיפור מהיר ומשמעותי בתסמינים הקוליקיים, בהשוואה ל-Simethicone.

במקחר נכללו 90 יילודים, כולם מניקים בלבד, בגיל דומה, משקל לידה, מין וזמני בכי דומים בתחילת המחקר. הילדים חולקו לטיפול ב-SImethicone במינון 60 מ”ג ביום, או L. Reuteri, 100 מליון חיידקים חיים שניתנו ב-5 טיפות, 30 דקות לאחר ההנקה, פעם ביום.

41 מהילדים בקבוצת הטיפול הפרוביוטי ו-42 מטופלי Simethicone השלימו את 28 ימי המחקר.

בתוך 7 ימי טיפול, L. Reuteri הביא לשיפור משמעותי בתסמינים הקוליקים, בהשוואה ל-Simethicone. החוקרים מצאו כי 95% מהיילודים הגיבו ל-L. Reuteri, בהשוואה ל-7% בלבד מהיילודים המטופלים ב-Simethicone.

ביום 7, חציון זמני הבכי של הילדים, כפי שדווח ע”י ההורים, עמד על 159 דקות בקבוצת הטיפול הפרוביוטי, לעומת 177 דקות ביום בקבוצת הטיפול ב-Simethicone. ביום 28 עמדו זמני הבכי על 51 ו-145 דקות ביום, בהתאמה.

לדברי החוקרים, הפרופיל הבטיחותי של טיפול פרוביוטי הופך אותם לאלטרנטיבה מועדפת לכל אפשרויות הטיפול ביילודים מניקים עם Infantile Colic. כמו כן, הם טוענים כי המנגנון של טיפול פרוביוטי נותר השערתי בלבד.

החוקרים מדגישים כי האמהות במחקר שמרו על דיאטה דלת-אלרגנים, שעשויה גם היא לתרום לירידה בתסמינים הקוליקים.

החוקרים מסכמים כי מאחר שלזנים פרוביוטים ספציפיים של L. Reuteri, יש מאפיינים ספציפיים, ואתרי מטרה במערכת העיכול האנושית, עם השפעות בריאותיות שונות, דרושים מחקרים נוספים בכדי לבחון את תפקיד זנים פרוביוטיים אחרים, במטרה לזהות את הזן האידיאלי לטיפול במקרים של Infantile Colic.

Pediatrics 2007;119:e124-e130.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה