מחלות זיהומיות

בדיקה חדשה לזיהוי מוקדם של HCV (מתוך J Med Virol)

ממחקר שפורסם בגליון נובמבר של Journal of Medical Virology עולה כי בדיקה חדשה, המבוססת על מיכשור Chemiluminescent Magnetic-Particle, יכולה לזהות את אנטגיני הליבה (Core Antigen) של נגיף HCV (Hepatitis C Virus), מספר שבועות לפני אבחון נוגדני anti-HCV.

לדברי החוקרים, בדיקת נוגדני anti-HCV משמשת לזיהוי חשיפה ל-HCV בתורמי מנות דם. אולם, קיים חלון זמן של 30-70 ימים לאחר החשיפה, במהלכו לא ניתן לזהות נוגדנים.

בכדי לבחון את ישימות השימוש במיכשור אוטומטי לזיהוי HCV Core Antigen, שהחוקרים פיתחו לשימוש בשלב שלפני seroconversion, הם ערכו מספר מחקרים.

בבדיקות של 500 תורמי דם בריאים, החוקרים ביססו כי סגוליות השיטה עומדת על 99%. הרגישות נבדקה ע”י השוואת התוצאות עם 16 פאנלים מסחריים של HCV.

בכל פאנל שנבדק, HCV Core Antigen זוהה לפני anti-HCV antibody. בממוצע, חלון הזמן ירד ביותר מ-23 ימים. בפאנלים שהיו חיוביים בתחילה בבדיקת חומצות גרעין, הירידה המקבילה עמדה על יותר מ-34 ימים.

סה”כ, HCV Core Antigen זוהה בלמעלה מ-97% מהדגימות שהיו חיוביות ל-HCV RNA ותשובת נוגדנים שלילית. לכן, החוקרים מציינים כי למבחן רגישות שכמעט דומה לזו של בדיקת חומצות גרעין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי כאשר נעזרים בבדיקה ככלי עזר לבדיקת נוגדנים, הבדיקה מספקת אלטרנטיבה זולה לבדיקת חומצות גרעין, עם תוצאות כמעט זהות.

J Med Virol 2006;78:1436-1440.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה