מחלות זיהומיות

השפעה סינרגיסטית של HPV ועישון בהעלאת הסיכון לסרטן צוואר הרחם (Cancer Epidemiol Biomarkers Prev)

מחקר חדש מצא כי שילוב נשאות של נגיף HPV-16 (Human Papilloma Virus) ועישון, מלווה בסיכון מוגבר ל-CIS (Carcinoma In Situ), בהשוואה לנשים עם אחד משני הגורמים בלבד.

לדברי החוקרים, הסיכון לסרטן היה גבוה במיוחד בנשים מעשנות עם עומס גבוה של HPV-16.

ניתוח הממצאים הראשוני התמקד בשאלה אם עישון הוא גורם סיכון בלתי-תלוי לסרטן צוואר הרחם. אין ספק, כי חייבת להיות חפיפה בזמני החשיפה לשני הגורמים, על-מנת שתהיה אינטראקציה בין השניים.

הממצאים מבוססים על השוואת נשאות HPV-16 (בדגימות ישנות מצוואר הרחם) ומצב העישון, בקרב 375 נשים עם CIS ו-363 ביקורות.

הסיכון ל-CIS בנשים מעשנות בהווה, עם בדיקה חיובית לנשאות ל-HPV-16, היה גדול פי 14.4, בהשוואה לנשים מעשנות, שאינן נשאיות HPV. בנשים שאינן מעשנות, נשאות HPV-16 העלתה את הסיכון לסרטן פי 5.6 בלבד.

שילוב של עישון בהווה, ביחד עם עומס נגיפי גבוה של HPV-16, העלה את הסיכון ל-CIS פי 27, בהשוואה לנשים מעשנות, שאינן נשאיות של הנגיף. בנשים לא מעשנות, נרשמה עליה של פי 5.9 בלבד בנוכחות עומס נגיפי גבוה.

החוקרים היו מופתעים מאוד לנוכח העליה הדרמטית בסיכון בנשים מעשנות עם עומס נגיפי גבוה, והממצאים מצביעים על קורלציה חיובית משמעותית בין משך העישון ונשאות HPV-16.

מהמחקר עולה כי קיים קשר סינרגיסטי בין HPV ועישון, שעשוי להעלות את הסיכון להתפתחות סרטן צוואר הרחם, ועל-כן, נשים אלו יוכנסו לקבוצת סיכון אחריה יש לעקוב מקרוב.

Cancer Epidemiol Biomarkers Prev 2006.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה