מחלות זיהומיות

מבוגרים בארצות הברית מעדיפים לימוד מקיף של חינוך מיני בבתי ספר ציבוריים (Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine, עולה כי חינוך מיני מקיף, לימוד על מניעת מחלת המועברות בצורה מינית (STI) ומניעת היריון דרך פרישות ועד לשיטות שונות למניעת היריון, מועדף בתי ספר ציבוריים, זאת על פי תוצאות סקר של מבוגרים בארצות הברית בני 18 עד 83.

ערכים סוציאליים ויעילות מעשית של חינוך מיני בבתי ספר יוצרים עימות חשוב בקרב אנשי מקצוע בריאות ציבוריים ופקידי ממשלה. דעת הציבור על חינוך מיני בבתי ספר נעדרת מהדיון בנושא זה. עדות לכך היא שמחקרים מעטים מדווחים על איזה סוגים של חינוך מיני הציבור תומך.

המחקר, שנערך בין יולי 2005 וינואר 2006, השתמש בבחירה רנדומאלית של דגימה לאומית מייצגת של 1096 מבוגרים בארצות הברית בני 18 עד 83. שיעורי השלמת הסקר נעו בין 73 ל-76%. ממלאי הסקר התבקשו לענות על רמת התמיכה שלהם או ההתנגדות שלהם לשלושה סוגים שונים של חינוך מיני בבתי ספר: פרישות בלבד, חינוך מיני מקיף או “פרישות פלוס” (לימוד על פרישות ועל שיטות אחרות למניעת היריון ו-STI) והדרכה בנוגע לשימוש בקונדום.

פוליטית, 39.5% מהדגימה אמרו, שהם מתונים, 35.5% שמרנים ו-25% ליברלים. יותר ממחצית מהדגימה ביקרו בכנסייה רק מספר פעמים בשנה או פחות.

בערך 82% מהאנשים, שענו על הסקר, תמכו בתוכנית לימוד “פרישות פלוס” בבתי הספר המלמדת פרישות ושיטות למניעת היריון ו-STI, 68.5% מהאנשים תמכו בלימוד של איך להשתמש נכון בקונדום. תוכניות לימוד של פרישות בלבד נתמכו על ידי 36% והתנגדו על ידי 50% מהאנשים, שמילאו את הסקר. כל האנשים השמרנים, הליברלים והמתונים תמכו בתוכנית “פרישות פלוס”, אך היקף התמיכה השתנה באופן משמעותי.

הדרכה לשימוש בקונדום גם נתמך על ידי ממחצית מהאנשים, שנכחו בשירותים דתיים, מלבד אלה, שנכחו בשירותים דתיים יותר מפעם בשבוע (37.9%), שבהם ההתנגדות להנחיה לשימוש בקונדום הייתה 52.6%.

המבוגרים בארצות הברית, ללא תלות באידיאולוגיה הפוליטית שלהם, תמכו בגישה יותר מאוזנת של חינוך מיני בהשוואה לתוכניות של פרישות בלבד, שמומנו על ידי הממשלה הפדראלית.

במאמר מערכת נלווה נכתב כי גם אם נוכל להסכים על התמקדות בתוכנית עם עדות חזקה, שמורידה ביעילות סיכון מיני ללא תלות של אם התוכנית מדברת רק על פרישות או שהיא מקיפה, עדיין נשארות שאלות חשובות לשאול, כגון, איך אפשר ליצור תוכניות אפילו יותר יעילות ? ככל שיותר שנפתור שאלות אלה יותר מהר, כך נוכל להוריד יותר מהר שיעורי הריונות בבני נוער ו-STI בארצות הברית.

Arch Pediatr Adolesc Med. 2006;140:1152-1156

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה