מחלות זיהומיות

קונצנזוס אינטרפרון הדגים תוצאות טובות יותר מ- Pegylated Interferon בטיפול ב-HCV (הוצג בכנס של AASLD)

תוצאות זמניות של מחקר יעילות טיפול משולב במינון יומי של consensus interferon ובריבאבירין (DIRECTDaily-dose consensus Interferon and Ribavirin Efficacy of Combined Therapy) הוכרזו בכנס השנתי ה-57 של האיגוד האמריקאי לחקר מחלות כבד (AASLDthe American Association for the Study of Liver Diseases).

מחקר גדול, רב מרכזי ואקראי זה מדגים כי לטיפול במינון יומי של consensus interferon ובריבאבירין (ribavirin) יש שיעור תגובה של 20-25% במטופלים עם זיהום בוירוס הפטיטיס C (HCV) שלא הגיבו לטיפול המאושר נכון לעכשיו ב-Pegylated Interferon, שניתן על פי רוב 3 פעמים בשבוע יחד עם ריבאבירין.

בראיון שנערך עימו מסר אחד החוקרים כי Consensus interferon מספק לחץ פרמקולוגי רצוף על HCV, יש לו פוטנטיות טובה ותקופת פעילות קצרה. עוד ציין החוקר כי מחקרי מבחנה הראו שהוא יעיל יותר מ- interferon alfa-2aומ- interferon alfa-2b.

מחקר ה-DIRECT כלל יותר מ-500 מטופלים עם זיהום ב-HCV שלא הגיבו לטיפול השגרתי. אוכלוסיית המחקר כללה 77% עם פיברוזיס כבדי מתקדם.

המטופלים חולקו אקראית לקבלת אחד משני מינונים של consensus interferon בשילוב עם ריבאבירין (1.0 – 1.2 g/day). קבוצה 1 קיבלה מינון של 9 µg/day, קבוצה 2 קיבלה מינון של 15 µg/day והקבוצה השלישית לא קיבלה כל טיפול, מתוך כוונה לחלק אקראית את המטופלים בקבוצה שלא קיבלה טיפול לקבוצה 1 או 2 לאחר 6 חודשים, במידה וייתקבלו תוצאות חיוביות.

החוקר הכריז כי ניתוח זמני של יעילות הטיפול ב- consensus interferonהייתה כ-25% לאחר 48 שבועות, וכי 15-20% מראים תגובה ויראלית ממושכת, אולם לדבריו עדיין צפוייה חזרת מחלה כלשהי. 

השכיחות והסוג של תופעות הלוואי היו דומים לאלה של pegylated interferon, הוסיף החוקר, וכ-10% מהמטופלים שקיבלו מינון של 9-µg, כמו גם 15% מהמטופלים שקיבלו מינון של 15-µg , נאלצו להפסיק את הטיפול.

בנוסף, הייתה רגרסיה כלשהי בפיברוזיס. מידע מלא ממחקר זה צפוי להיות זמין בכנס של האיגוד האירופאי לחקר מחלות כבד בסתיו הקרוב.

מומחה למחלות כבד מסר בראיון שנערך עימו כי יש להמתין ולראות את המידע בנוגע ליעילות המתמשכת. לדבריו, הוא אינו רואה ב- consensus interferonקו ראשון בטיפול, וזאת בעיקר בגלל אי הנוחות הכרוכה בטיפול זה, המצריך הזרקות יומיומיות.

בנוסף, ציין המומחה, ייתכן וייוצר מצב של טיפול יתר בחולי הפטיטיס C, שעשויים להגיב ל- peg-interferon, ולכן יש לתת למטופלים כ-12 שבועות להראות תגובה ל- peg-interferon . לדבריו, ניתן לצפות את התגובה כבר לאחר 4-6 שבועות בחלק מהמטופלים שאינם מגיבים, ואז ניתן לעבור לטיפול ב- consensus interferonאו ב- peg-interferon אחר. 

           

לידיעה המלאה ממדסקייפ

AASLD 57th Annual Meeting: Abstracts LB18 and 95. Presented October 30, 2006.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה