מחלות זיהומיות

שינויים לא תקינים בעור נפוצים בדלקת פרקים (מתוך The Annals of the Rheumatic Diseases)

שינויים לא תקינים בעור יותר נפוצות בקרב חולים עם RA (rheumatoid arthritis) בהשוואה לחולים עם מחלות לא דלקתיות המטופלים במרפאות הראומטולוגית.

ישנם מספר מצבים עוריים הידועים כקשורים ל-RA, כגון, נודולים, ווסקוליטיס וכיבים. החוקרים שיערו כי הספקטרום של המצבים העוריים ב-RA הוא די נרחב.

ההיפותיזה הייתה כי הנטייה למצבים עוריים יכולה להשתנות במהלך הזמן, בגלל שהטיפול ב-RA בעצמו מתפתח, עם קיום המלצות לטיפול מוקדם, מרשמים של תרופות חדשות ותרופות, שיצאו משימוש, כגון, מלחי זהב ו-penicillamine.

מטרת המחקר הייתה לעדכן את המצבים הדרמטולוגים המשפיעים על חולי RA. תוצאות המחקר פורסמו במהדורת אוקטובר של The Annals of the Rheumatic Diseases.

במחקר השתתפו 205 חולי RA ו-144 נבדקי ביקורת עם מחלה לא דלקתית, כולם טופלו במרפאות חוץ ראומטולוגיות. המצבים הלא דלקתיים היו אוסטאוארתריטיס, ראומטיזם של רקמה רכה, כאב גב, אוסטאופורוזיס, פיברומיאלגיה וגאוט. כל הנבדקים עברו בדיקה על ידי דרמטולוג.

61% מחולי RA ו-47% מנבדקי הביקורת דיווחו על שינויים עוריים. השכיחות של מצבים רבים, כגון יובש יתר ואקזמה, הייתה דומה בשתי הקבוצות.

חולי RA היו יותר עתידים לסבול מחבלות, “רגל של אתלט”, צלקות היפר טרופיות, נודולים ראומטיים, ווסקוליטיס ופני קושינג. RA גם היה קשור לסימנים בציפורניים, כולל קפילרות מורחבות בקפל הציפורן, תלמים אורכיים בציפורן ו-onycholysis.

מלחי זהב, sulfasalazine, hydroxychloroquine ו-methotrexate היו מעורבים בפריחות בעור בכמעט 40% מחולי RA.

לדברי החוקרים, אבחון לא נכון של בעיות עוריות בחולים עם RA יכול להביא לטיפול לא נכון, כגון, הפסקה לא הכרחית בתרופה, שהיא יעילה בפוטנציאל. לראומטולוגים יש צורך בידע טוב של מצבים עוריים וביחסי עבודה טובים עם דרמטולוגים.

Ann Rheum Dis 2006;65:1341-1345

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה