מחלות זיהומיות

זיהומי פטרייה בציפורני הרגליים יכולים להתפזר לאזורים אחרים בעור (מתוך Dermatology)

זיהום פטרייתי המתחיל בציפורני הרגליים יכול להיות בעל פוטנציאל להתפזר לציפורני הידיים ולמקומות אחרים בעור.

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוקטובר של Dermatology, עולה כי אוניכומיקוזיס                     (onychomycosis ) בציפורני הרגליים קשור לעליה בשכיחות של אוניכומיקוזיס בציפורני הידיים, של tinea pedis, tinea manuum, tinea cruris ו- tinea capitis.

החוקרים ביקשו מ-241 דרמטולוגים לערוך סקר בקרב החולים שלהם על מנת להעריך את השכיחות של זיהומי פטרייה בו זמנית של העור. במחקר השתתפו 2761 נבדקים עם זיהומי פטרייה בציפורני הרגליים שהשלימו את הסקר.

זיהומי עור פטרייתיים בו זמנית הופיעו ב-1181 נבדקים (42.8%). tinea pedis היה הזיהום הפטרייתי בו זמנית הכי נפוץ וקרה ב-33.8% מהנבדקים.

סוגים אחרים של זיהומי פטרייה היו אוניכומיקוזיס בציפורני הידיים ב-7.4% מהנבדקים, tinea cruris ב-4.2% מהנבדקים, tinea corporis ב-2.1% מהנבדקים, tinea manuum ב-1.6% מהנבדקים ו- tinea capitis ב-0.5% מהנבדקים.

ההיקף של אוניכומיקוזיס בציפורני הרגליים היה הפרמטר הכי חשוב הקשור עם זיהום בו זמנית של tinea pedis. מין גברי ועליה בגיל גם כן היו פרדיקטורים אחרים לקיום בו זמנית של שני מצבים אלה.

ייתכן כי הציפורניים המזוהמות ברגליים מהוות אתר, שממנו זיהום פטרייתי מתפזר לאזורים אחרים בגוף. על כן טיפול יעיל באוניכומיקוזיס כולל לא רק טפול בלזיות בציפרוני הרגליים אלא גם מניעת התפשטות הזיהום למקומות אחרים בעור.

Arch Dermatol 2006;142:1279-1284

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה