מחלות זיהומיות

חזרת Bacterial Tracheitis כזיהום מסכן-חיים בדרכי נשימה עליונות (Pediatrics)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון אוקטובר של Pediatrics, עולה כי Bacterial Tracheitis מופיע מחדש כזיהום מסכן חיים בילדים ומתבגרים. החוקרים מסבירים, כי לאור השינויים בטיפול הרפואי, Bacterial Tracheitis, זיהום נדיר אך קשה, האפיל על שני הגורמים השכיחים לזיהום מסכן-חיים בדרכי הנשימה העליונות (Viral Croup ו-Epiglottitis).

החוקרים סקרו את את ניסיונותיהם עם זיהומים משמעותיים בדרכי הנשימה העליונות בחולים שאושפזו בבית החולים לילדים בורמונט, בין 1997 ו-2006 . במהלך פרק הזמן הזה, 107 חולים אושפזו בעקבות Viral Croup, 18 אושפזו עקב Bacterial Tracheitis ו-2 עקב Epiglottitis.

אף אחד מחולי Viral Croup לא פיתח סיבוך רציני, אך יותר מ-25% מחולי Bacterial Tracheitis פיתחו סיבוכים קשים, כולל 4 חולים שפיתחו ARDS (Acute Respiratory Distress Syndrome).

מבין 35 החולים שאושפזו למחלקת טיפול נמרץ ילדים, עם זיהום מסכן חיים בדרכי הנשימה העליונות, 17 אובחנו עם Bacterial Tracheitis (48%), 16 אובחנו עם Viral Croup (46%) ו-2 עם Epiglottitis (6%).

20 מבין 35 החולים האלו פיתחו אי-ספיקה נשימתית, כולל 15 חולים עם Bacterial Tracheitis, 3 עם Viral Croup ו-2 עם Epiglottitis לא-אופייני.

משנות החמישים ועד לאחרונה, האבחנה המבדלת העיקרית בילדים עם זיהום מסכן חיים בדרכי הנשימה, כללה Viral Croup או Epiglottitis, בשנת 2006, באותן נסיבות, רופא ילדים צריך לשקול את Bacterial Tracheitis כאבחנה הסבירה ביותר.

החיידקים האחראיים ל-Bacterial Tracheitis כוללים את החיידקים המייצרים Beta-Lactamase, וכן את Staph. Aureus. הטיפול האמפירי ב-Bacterial Tracheitis כולל כיסוי של חיידקי MRSA (Methicillin-Resistant S. Aureus) וחיידקים המייצרים Beta-Lactamase.

Pediatrics 2006;118:1418-1421

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה