מחלות זיהומיות

ל-Adalimumab פעילות ארוכת-טווח כנגד פסוריאזיס (J Am Acad Dermatol)

מחקר חדש מצא כי Adalimumab יעיל כטיפול טווח הארוך בחולי פסוריאזיס. החוקרים מאמינים כי ממצאי המחקר מספקים עדות חזקה ליעילות ארוכת הטווח של Adalimumab, בחולי פסוריאזיס בדרגה מתונה עד קשה.

לדברי החוקרים, TNF (Tumor Necrosis Factor) הוא גורם עיקרי בהתפתחות פסוריאזיס, והם ביקשו לבחון את השפעות חסמי TNF, באמצעות בדיקת פעילות Adalimumab.

תחילה בחנו החוקרים 147 חולים עם פסוריאזיס בדרגה מתונה עד קשה, שחולקו באקראי לקבוצת טיפול ב- Adalimumab במינון 40 מ”ג בשבוע, קבוצת טיפול כל שבוע שני, או לקבוצת פלסבו.

החוקרים זיהו שיפור במצב המטופלים בתוך שבוע, ולאחר 12 שבועות, 80% מהמטופלים שקיבלו את התרופה אחת לשבוע זכו לשיפור של 75% במדדי חומרת פסוריאזיס. זאת בהשוואה ל-53% מהמטופלים במינון של אחת לשבועיים, ו-4% ממטופלי הפלסבו.

לאחר מכן, המטופלים המשיכו בטיפול שקיבלו, או שעברו לטיפול ב- Adalimumab אחת לשבוע או פעמיים בשבוע, בזמן הארכת תקופת המחקר ב-48 שבועות.

התרופה נסבלה היטב, אך כ-9% מהמטופלים הפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי. אולם, מרבית תופעות הלוואי היו קלות או מתונות, וחלק גדול מהן לא היה קשור בטיפול.

החוקרים מציינים כי אין עדות לרעילות מצטברת בחולי Rheumatoid Arthritis, המטופלים ב- Adalimumab, ולמרות שהם קוראים לערוך מחקרים נוספים, הם מצאו כי הדבר נכון גם בחולי פסוריאזיס.

הם מאמינים כי תרופה זו תהווה חלק מהטיפול האינטגרלי, במטרה לשפר את איכות החיים של חולי פסוריאזיס, וכן חולים הסובלים מ-Psoriatic Arthritis.

J Am Acad Dermatol 2006;55:598-606

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה