מחלות זיהומיות

הקשר בין סוכרת הריונית ודלקות חניכיים (Am J Obstet Gynecol)

ממחקר חדש עולה כי נשים הרות, המפתחות סוכרת הריונית (GDM), מצויות בסיכון מוגבר להתפתחות דלקות חניכיים בהווה ובעתיד, למרות שעדיין לא ברור מי משני אלו מופיע קודם.

לדברי החוקרים, קיים קשר מוכח ומבוסס בין סוכרת מסוג 1 וסוכרת מסוג 2, עם דלקות חניכיים. אולם, הקשר בין GDM ודלקות חניכיים עדיין אינו-ידוע, אך עשוי להיות רלוונטי מאחר ש-GDM היא שלב מוקדם של הפרעה ברמות הסוכר, ועשוי לנבא התפתחות סוכרת בעתיד.

החוקרים בחנו את הנתונים מסקר NHANES III (National Health and Nutrition Examination Survey), שנערך בין 1988 ו-1994. אוכלוסיית המדגם כללה 256 נשים הרות, ו-4234 נשים לא-הרות.

11 נשים הרות אובחנו עם GDM בזמן הסקר, 70 דיווחו על סיפור קודם של GDM, 70 אובחנו עם סוכרת מסוג 1 או סוכרת מסוג 2, ויתר 4339 הנשים לא סבלו מסוכרת, ולא היו בהריון.

קבוצת הנשים עם GDM בהווה, היתה הקבוצה בעלת הסיכון הגבוה ביותר(44.8%). לאחר תיקנון למשתנים דמוגרפיים, הסיכוי לאיבחון דלקת חניכיים עמד על 9.11, בהשוואה לנשים לא-הרות, ללא סיפור קודם של סוכרת (עם שכיחות דלקות חניכיים של 1.39%).

כמו כן, החוקרים זיהו סיכון מוגבר בנשים עם סוכרת בהווה, בנשים לא-הרות (Adjusted Ratio = 2.79), וכן עם סיפור קודם של GDM (1.54).

החוקרים מאמינים כי GDM מספק חלון הזדמנויות להתערבות מוקדמת, במטרה למנוע התפתחות מאוחרת של סוכרת מסוג 2 בנשים צעירות. לדעתם, שיפור בריאות הפה וטיפול במחלות חניכיים לפני, או במהלך ההריון, עשוי להפחית את התחלואה של האם ושל היילוד, הקשורה ב-GDM במהלך הריון, וכן למנוע התפתחות סוכרת בשלב מאוחר יותר בחיים.

Am J Obstet Gynecol 2006;195:1086-1089

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה