מחלות זיהומיות

PEG-IFN אינו גורם נוירופתיה פריפרית (Neurology)

ממחקר חדש שפורסם בגליון ספטמבר של Neurology עולה כי טיפול בזיהום HCV (Hepatitis C Virus) באמצעות PEG-IFN (Pegylated Interferon Alpha), אינו מלווה בהתפתחות או החמרה של נוירופתיה פריפרית.

לדברי החוקרים, מדובר במחקר הפרוספקטיבי הראשון שנועד לבחון את הפגיעה העצבית הפריפרית של PEG-IFN. לאור השכיחות הגבוהה של HCV ברחבי העולם, והנתונים החלוקים באשר לתופעות הלוואי האפשריות של IFN-Alpha על מערכת העצבים הפריפרית, החוקרים מאמינים כי תוצאות המחקר מספקות אינפורמציה קריטית בנושא הטיפול בזיהום HCV.

החוקרים בדקו אם טיפול באמצעות PEG-IFN בחולים עם Chronic HCV עשוי להחמיר או לגרום לנוירופתיה, ובאם טיפול כזה יכול לעורר נוגדנים כנגד אנטיגנים בקצוות עצבים.

החוקרים מצאו כי טיפול PEG-IFN ב-52 חולים במשך 3.6-15 חודשים לא הביא להבדלים משמעותיים במדדים הקליניים או האלקטרופיזיולוגיים, בלא תלות באם החולים סבלו מפולינוירופתיה מלכתחילה, או לאו.

בדומה, הערכת נוירולוגיות ואלקטרופיזיולוגיות ל-2.5-22 החודשים לאחר הפסקת הטיפול ב-PEG-IFN לא מצאה שינויים משמעותיים.

בתקופת המעקב, זוהו רמות נמוכות של נוגדנים מסוג IgG כנגד גנגליוזידים בשני חולים, כאשר רק אחד מהם טופל ב-PEG-IFN. החוקרים לא מצאו נוגדנים כנגד סולפטידים באף אחד מהמשתתפים.

לסיכום, מממצאי המחקר עולה כי IFN-Alpha אינו גורם או מחמיר נוירפתיה פריפרית בחולי HCV. עם זאת, עדיין לא ניתן לשלול גורמים אינדיבידואלים או פקטורים גנטיים המגבירים את הסיכון להתפתחות נוירופתיה בחלק מהחולים עם זיהום HCV, כפי שדווח במחקרים אחרים.

החוקרים ממליצים לעקוב מקרוב אחר חולים המטופלים ב-IFN-Alpha, עם מעקב אלקטרופיזיולוגי צמוד, עד שיזוהו פקטורים המנבאים את התגובה הנוירולוגית לטיפול.

NEUROLOGY 2006;67:781-785

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה