מחלות זיהומיות

חשיבות Impedance-PH Monitoring באבחון ריפלוקס לא-חומצי (Gut)

ממחקר חדש שפורסם בגליון אוקטובר של Gut עולה כי Impedance-pH Monitoring טוב באבחון ריפלוקס לא-חומצי בחולים עם תסמיני GERD (GastroEsophageal Reflux Disease), הנמשכים למרות טיפול ב-PPI (Proton Pump Inhibitors).

רופאים נוטים לטפל בתסמיני GERD באופן אמפירי באמצעות PPI, ושוללים GERD במקרים בהם הטיפול נכשל. לדברי החוקרים, Impedance-pH Monitoring Multichannel Combined במשך 24 שעות מספק הערכה מלאה יותר של הקשר בין התסמינים ובין הריפלוקס.

החוקרים בחנו את התוצאות עבור 168 חולים שטופלו במשך חודש אחד לפחות ב-PPI, פעמיים ביום, ועברו ניטור pH אמבולטורי. במהלך תקופת הניטור, המטופלים תיעדו את כל התסמינים.

מדד התסמינים תואר כמספר התסמינים הקשורים בריפלוקס, מחולקבמספר התסמינים הכולל. מדד תסמינים חיובי היה גדול מ-50.

סה”כ, נרשמו 5571 אירועי Regurgitation שכלל נוזלים, 82.7% מהם לא היו חומציים. במהלך יום המחקר, 144 משתתפים (86%) דיווחו על תסמינים, ב-48% מהם זוהה מדד תסמינים חיובי. ב-16 משתתפים (11%) היה ריפלוקס חומצי, ב-53 (37%) אובחן ריפלוקס לא-חומצי.

עבור 37% החולים עם ריפלוקס לא-חומצי, החוקרים ציינו כי בדיקת pH לבדה שללה אבחנת GERD. יתרה מזאת, ב-52% מהם היה מדד תסמינים שלילי, החשוב בהתייחסות הכוללת לחולים אלו וחיפוש אבחנה אלטרנטיבית ל-GERD.

החוקרים מצאו כי GERD טיפוסי היה שכיח יותר במשתתפים עם מדד תסמינים חיובי, דוגמאת צרבת, העלאת גירה, או כאבי חזה. תסמינים בלתי-טיפוסיים, דוגמאת שיעול, צרידות ושיהוקים, היו אופיניים יותר ללא ריפלוקס. מסיבה זו, נראה כי Impedance-pH Monitoring היא הבדיקה הטובה ביותר לשלול GERD בחולים עם תסמינים אטיפיים.

במאמר מערכת נכתב כי השימוש ב-Impedance-pH Monitoring בקליניקה תלוי בחשיבותו האבחנתית ויכולתו להשפיע על הטיפול בחולה. עם זאת, הכותב מציין כי מדובר בכלי שימוש במחקרים וניסויים קליניים בנושא הפרעות בושט.

Gut 2006;55:1379-1381,1398-1402

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה