מחלות זיהומיות

Vigabatrin טוב לטיפול במכורים לקוקאין ומתאמפטמינים (Arch Ophthalmol)

ממחקר חדש שפורסם בגליון ספטמבר של Archives of Ophthalmology עולה כי טיפול קצר טווח ב- Vigabatrin (gamma vinyl-GABA) נמצא יעיל בהורדת הצורך בקוקאין ומתאמפטמינים במכורים, ונראה כי אינו גורם לאובדן שדה ראיה.

Vigabatrin היא תרופה המצויה בשימוש זה זמן רב, אך עם תופעות לוואי ידועות הכוללות אובדן ראיה בלתי-הפיך בעקבות טיפול כרוני.

ממצאים ראשוניים מצאו כי Vigabatrin עשויה להיות יעילה בצמצום התשוקה והשפעות מתאמפטמינים וקוקאין, אך לא היה ברור אם טיפול קצר טווח בתרופה עלול לגרום לאובדן ראיה במכורים לסמים.

בכדי לבחון את הנושא, עקבו החוקרים אחר 30 משתתפים, כולם היו מכורים לקוקאין, מתאמפטמינים, או לשני הסמים.

המחקר נערך 9 שבועות ובמהלכו קיבלו המשתתפים מינון יומי הולך ועולה של Vigabatrin למשך 6 שבועות, ובשלוש השבועות שלאחר מכן עברו למינון הולך ויורד. 18 משתתפים השלימו את המחקר, 16 היו שליליים למתאמפטמינים וקוקאין במהלך 6 השבועות האחרונים של המחקר.

ניטור חוזר מצא כי התרופה לא פגעה כלל בשדה הראיה, ולא גרמה שינויים בחדות הראיה. יתרה מזאת, לא זוהו שינויים במדדים החיוניים, גם בעקבות שימוש ממושך במתאמפטמינים או קוקאין.

לסיכום, בממצאי המחקר אין עדויות לאובדן ראיה בעקבות טיפול ב- Vigabatrin במכורים לקוקאין ומתאמפטמינים. למרות שהממצאים ראשוניים וחייבים לאשרר אותם במחקרים נוספים, היה מעודד מאוד לגלות כי קיים טיפול יעיל ובטוח בהתמכרות הרסנית זו.

Arch Ophthalmol 2006;124:1257-1262.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה