מחלות זיהומיות

שילוב פרוזאק עם אקסטזי מעלה את הסיכון לטוקסיות אקוטית

ממחקר חדש עולה כי שילוב Fluoxetine (Prozac) עם 3,4-Methyenedioxymethamphetamine (MDMA, Ecstasy), מעלה את הסיכון להשפעות טוקסיות אקוטיות של אקסטזי, ועשוי להסביר את שיעורי התמותה הגדלים בעקבות MDMA.

החוקרים הציגו את ממצאי המחקר בכנס השנתי ה-35 של American College of Clinical Pharmacology.

מהממצאים עולה כי יותר ויותר צרכני MDMA משלבים את הסם עם פרוזאק במטרה לסתור את תופעת הדיכאון המופיעה לאחר שהשפעת הסם פגה.

החוקרים בדקו את רמות MDMA במוח ובפלזמה בעכברים עם חסר P-gp (P-Glycoprotein) ובעכברים בריאים, לאחר מתן MDMA במינון 5 מ”ג לק”ג. הרמות נמדדו גם לאחר טיפול מוקדם ב-Fluoxetine שלאחריו ניתן MDMA במינון 10 מ”ג לק”ג.

לא נמצאו הבדלים ברמות MDMA במוח ובפלזמה בין העכברים הבריאים והעכברים עם חסר P-gp. עם זאת, טיפול מוקדם ב-Fluoxetine העלה את רמות MDMA בפלזמה ובמוח ב-40% בשתי הקבוצות.

זמן מחצית החיים של MDMA עלה משעתיים ל-5 שעות בעקבות טיפול מוקדם ב-Fluoxetine. כמו כן, נרשמה ירידה של 26% בפינוי MDMA כאשר שתי התרופות שולבו יחד.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר תומכים בהשערה לפיה MDMA אינו סובסטרט של P-gp ולכן P-gp אינו משפיע על אינטראקציה בין תרופתית. עם זאת, שילוב Fluoxetine עם MDMA במינון נוירו-פרוטקטיביים, מוריד את הנטיה של MDMA ו-MDA (המטבוליט שלו), ועשוי להעלות את הסיכון לתופעות טוקסיות אקוטיות של MDMA.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה