מחלות זיהומיות

החיסון להפטיטיס A בטוח ויעיל כשניתן ביחד עם חיסונים אחרים לילדים צעירים (מתוך Pediatrics)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ספטמבר של Pediatrics, עולה כי שילוב של שלושה חיסונים הוא בטוח ושומר על אימונוגניות, כשניתן לילדים הצעירים מגיל שנתיים.

החוקרים בדקו מתן בו זמנית של חיסון של הפטיטיס A (Havrix), של דיפתריה- טטנוס- שעלת א-צלולרי (DTaP, Infanrix) ושל המופילוס אינפלואנזה סוג b (OmniHIB) ב-1084 ילדים בריאים בני 11 עד 25 חודש.

הילדים חולקו רנדומאלית לקבל אחת מתוך 5 זרועות טיפול, כתלות בהיסטוריה החיסונית שלהם ובגיל. הילדים בני 11-13 חודש קיבלו שתי מנות של חיסון של הפטיטיס A במרווח של חצי שנה.

הילדים בני 15-18 חודש קיבלו שתי מנות של הפטיטיס A במרווח של חצי שנה או חיסון של הפטיטיס A + חיסוני DTaP ו-Hib עם חיסון נוסף של הפטיטיס A, שניתן חצי שנה לאחר מכן, או לקבל את חיסוני DTaP ו-Hib ואז חודש ו-7 חודשים לאחר מכן לקבל חיסון של הפטיטיס A.

ילדים בני 23-25 חודש קיבלו שתי מנות של חיסון של הפטיטיס A במרווח של חצי שנה.

החוקרים מדדו את התגובות החיסוניות בנקודת ההתחלה ושוב 30 יום לאחר מתן החיסון.

כל הילדים פיתחו נוגדנים לאחר שתי מנות של חיסון של הפטיטיס A. מתן בו זמנית של החיסונים של DTaP ו-Hib לא השפיע על האימונוגניות של אף אחד מהחיסונים, עם יוצא דופן אחד, שהוא התגובה לחיסון טוקסואיד נגד שעלת שהייתה קצת ירודה.

לדברי החוקרים, למחקר יש שתי עקרונות עיקריים : אחד, שהחיסון של הפטיטיס A הניתן בשתי מנות במרווח של חצי שנה הוא בטוח בילדים בני 11 חודש, והשני, שהחיסון של הפטיטיס A יכול להינתן בשילוב עם החיסונים של DTaP ו-Hib ללא תופעות בלתי רצויות או ירידה באימונוגניות.

Pediatr 2006;118:e602-e609

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה