מחלות זיהומיות

מנת דחף תוך נזלית מגבירה את ההגנה שמספק חיסון BCG (מתוך Infection and Immunity)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של Infection and Immunity, עולה כי מנת דחף תוך נזלית עם חלבון מיקובקטריאלי הנעזר בוקטור של אדנווירוס (AdAg85A) מגבירה את ההגנה של חיסון BCG מפני הידבקות בשחפת.

החיסון הנוכחי של BCG בלידה דורש מנת דחף אחת או שתיים, שיש לתת אותן בין הגילאים 10 -15 שנה. היות ו-BCG בעצמו אינו מנת דחף יעילה, החיסונים הרקומביננטים המבוססים על וירוסים הם מנות דחף מבטיחות עבור יישום וחיסון אולטימטיבי של האדם.

החוקרים בדקו את ההשפעה של מנת הדחף  AdAg85A על ההגנה החיסונית של החיסון התת עורי של BCG במודל עכברי של שחפת.

מנת הדחף (לחיסון BCG) AdAg85A תוך נזלית הביאה לירידה של שני לוגים במספר של בצילי בריאות של העכברים, אך מתן מנת דחף תוך שרירית לא הייתה יעילה. בנוסף, היתרונות של מנת דחף תוך נזלית נשמרו למשך 8 שבועות.

מנת דחף תוך נזלית, אך לא תוך שרירית, הביאה לתגובה ראשונית פוטנטית של תאי CD4 ו-CD8 בחלל דרכי האוויר. בניגוד לכך, באינטרסטיציום של הריאה היו מספרים דומים של תאי CD4 (החיוביים ל-INF גמא) לאחר מתן מנת דחף תוך נזלית ותוך שרירית ויותר תאי CD8 (החיוביים ל-INF גמא) לאחר מתן מנת דחף תוך שרירית.

לדברי החוקרים, הממצאים מצביעים על כך, שמתן מנת דחף תוך נזלית של AdAg85A מביאה לתגובות ראשוניות ומשניות חזקות יותר של תאי CD4 בלומן של דרכי האוויר. דבר זה נמצא בקורולציה להגברת ההגנה החזקה של מנת דחף זו לחיסון של BCG מפני שחפת.

הדרך של מתן מנת דחף של חיסון היא חשובה ומתן מנת דחף דרך האף עובדת יותר טוב לעומת מתן מנת דחף בדרכים אחרות. מחקרים במודלים ניסיוניים עדיין בדרך, אך התרגום למחקרים בבני אדם עדיין רחוק מלקרות.

לסיכום, מנת דחף של חיסון המבוססת על ווירוס יקרה יותר לעומת חיסון BCG, כך שהשימוש בו מבחינה כלכלית במדינות מתפתחות נשאר בסימן שאלה. אך צפוי שמנת דחף של חיסון המבוססת על ווירוס תהיה זולה יותר לעומת מנות דחף אחרות כמו אלה המבוססות על חלבון. על כן יש אפשרות, שבסופו של דבר, עם השיפור בטכנולוגיות, עלות היצור תרד עוד יותר בעשור הקרוב.

Infect Immun 2006;74:4634-4643

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה