מחלות זיהומיות

האם Clindamycin מאריך את משך ההיריון בנשים עם וגינוזיס בקטריאלי ? (מתוך BJOG)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יוני של BJOG, עולה כי טיפול בנשים הרות עם וגינוזיס בקטריאלי על ידי שימוש בקרם וגינלי עם clindamycin יכול להאריך את משך ההיריון ולהוריד תחלואה ניאונטלית.

וגינוזיס בקטריאלי קשור לסיכון כפול של לידות מוקדמות ספונטניות, אך לא ברור אם הטיפול בבעיה מוריד סיכון זה.

במחקר השתתפו 819 נשים עם וגינוזיס בקטריאלי. הם חולקו רנדומלית לקבלת 7 ימים של קרם וגינלי עם clindamycin או לא לקבל טיפול.

שיעור של לידות לפני שבוע 37 לא השתנה משמעותית בין קבוצת הביקורת ובין קבוצת הטיפול ב- clindamycin. אך 11 המקרים של הפלות מאוחרות או לידות מוקדמות ספונטניות בקבוצת הטיפול ב- clindamycin היו ארוכים ב-32.5 ימים בממוצע לעומת 12 המקרים בקבוצת הביקורת.

לידות מוקדמות ספונטניות לפני השלמת 33 שבועות של היריון היו פחות נפוצים בקבוצת הטיפול ב- clindamycin(1/11) בהשוואה לקבוצת הביקורת (5/12).

תינוקות פרה זמנם הנולדים לאימהות בקבוצת הטיפול ב- clindamycin היו צריכים להישאר בממוצע 18 ימים במחלקת טיפול נמרץ ניאונטלי בהשוואה ל-45 יום בתינוקות שנולדו טרם זמנם לאימהות בקבוצת הביקורת. עלות ההבדל עמדה על 153,000 אירו עבור כל קבוצת הביקורת.

טיפול בקרם וגינלי עם clindamycin נקשר להיריון ארוך יותר משמעותית וירידה בעלות הטיפול הניאונטלי בנשים עם וגינוזיס בקטריאלי.

לדברי החוקרים, לנשים רבות יש הפרשות בעת היריון. אומרים להם שהפרשות מעטות במהלך ההיריון זה דבר נורמלי, אך דבר זה אינו נכון. בנשים אלה, עלינו להיות יותר אקטיבים וצריך לחקור יותר על מנת למצוא את הנשים עם וגינוזיס בקטריאלי.

BJOG 2006;113:629-637

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה