מחלות זיהומיות

שכיחות ומופע קליני של זיהומי סטרפטוקוקוס B פולשניים בילודים בגרמניה (pediatrics)/ מאת ד”ר ברזילי עורך נאונטולוגיה

מחקר מעקב פרוספקטיבי שפורסם לאחרונה מציג נתונים הקשורים לשכיחות זיהומים הנגרמים בשל Streptococcus מקבוצה B ולמופע הקליני שלהם בקרב ילודים בגרמניה.

החיידק Streptococcus agalactiae (סטרפטוקוקוס מקבוצה B) הינו גורם עיקרי למורבידיות ולתמותה בקרב ילודים. עד כה, לא פורסם מידע בנוגע לשכיחותם של מקרי זיהומים פולשניים אלה, ונתונים הקשורים למורבידיות ולתמותה בקרב ילודים בגרמניה.

במחקר המעקב הפרוספקטיבי שנערך נכללו כל בתי החולים לילדים שדיווחו על מקרים שהגיעו לטיפול וכל המעבדות המיקרוביולוגיות המשרתות בתי חולים לילדים שדיווחו על מקרים שהתגלו בין השנים 2001-2003.

החוקרים אספו וניתחו את המידע שנאסף בקרב 347 ובקרב 360 ילודים שסבלו מזיהומי Streptococcus מקבוצה B שהיו פולשניים במהלך 3 חודשי חייהם הראשונים, כפי שדווח בבתי החולים, ובמעבדות המיקרוביולגיה, בהתאמה. בהתבסס על נתונים אלה, חושבה שכיחות של 0.47 מקרים ל-1000 לידות-חי.

כ-60% מהילודים סבלו ממחלה שהופיעה בשלב מוקדם, ו-16% מהם הגיעו לקבלת טיפול עם דלקת קרום המוח. בניגוד לכך, 61.8% מהילודים שבהם נצפתה הופעה מאוחרת של המחלה הגיעו לקבלת טיפול כשהם סובלים מדלקת קרום המוח.

22.4% מהילודים שבהם המחלה הופיעה בשלב מוקדם היו פגים, לעומת 39.4% מהילודים שבהם הופיעה המחלה בשלב מאוחר. שיעור גבוה של ילודים סבלו מתופעות הקשורות לזיהום בעת השחרור מבית החולים. התופעות השכיחות ביותר היו הידרוצפלוס ופרכוסים. שיעור התמותה עמד על 4.3%.

מחקר זה הינו הראשון המספק מידע אודות השכיחות העדכנית ושיעורי התמותה בשל זיהומי Streptococcus מקבוצה B בגרמניה. המחקר מעיד על שונות ספציפית למדינה בהשוואה למדינות ארופאיות אחרות. לכן, חשוב לעדכן את הקוים המנחים למניעת הזיהומים באופן ספציפי לכל מדינה. 

PEDIATRICS Vol. 117 No. 6 June 2006, pp. e1139-e1145

הערות עורך:

בגרמניה כמו בישראל, יש עלייה בשכיחות הזיהום ב-GBS בשנים האחרונות. עלייה שנצפתה קודם לכן בצפון אמריקה. ישנה חשיבות לטיפול המניעתי אך יש לזכור כי הטיפול המניעתי הצליח להוריד את שכיחות הזיהומים המוקדמים ולאו דווקא המאוחרים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה