מחלות זיהומיות

אנליזת עלות-תועלת של שימוש ב-pimecrolimus לעומת מתן קורטיקו-סטרואידים טופיקליים ומשחות בטיפול באקזמה אטופית (Br J Dermatol)

אנליזה שנערכה לאחרונה מעידה כי מתן קורטיקו-סטרואידים טופיקלים (TCS) עדיף מבחינת יחס עלות-תועלת על פני שימוש ב-pimecrolimus לטיפול באקזמה אטופית מדרגת חומרה מתונה עד בינונית.

טיפולים קונבנציונאליים באקזמה אטופית כוללים מתן TCS ומשחות. pimecrolimus, חומר המדכא תגובה חיסונות, אושר לשימוש בבריטניה בשנת 2003 כטיפול חלופי באקזמה אטופית מדרגת חומרה מתונה עד בינונית.

מטרת המחקר היתה לבחון את היחס עלות-תועלת של טיפול באמצעות pimecrolimus באקזמה אטופית מדרגת חומרה מתונה עד בינונית, בהשוואה לטיפולים הקונבנציונאליים באמצעות TCS ומשחות.

החוקרים פיתחו מודל המייצג את האופי הקליני של אקזמה אטופית ומספק אנליזה כלכלית של היחס עלות-תועלת של אלטרנטיבות הטיפול. מגוון שיטות שימש לאיסוף מידע בנוגע לעלויות ולאיכות חיי החולים, בינהן סקירה מערכתית של נתונים שפורסמו, היוועצות במומחים, ומחקר תועלת שנערך על-ידי החוקרים.

אנליזות קוהורטיות נפרדות נבנו על-מנת להבחין בין אוכלוסיות ילדים ואוכלוסיות מבוגרים ובין דפוסי טיפול שונים באקזמה בפנים ועל-פני הגוף.

הממצאים העולים משימוש במודל מעידים כי, בכל התרחישים שנבדקו, TCS עולה על pimecrolimus (כלומר שהשימוש בקורטיקו-סטרואידים טופיקליים זול יותר ויעיל יותר). אולם, ההבדלים ביתרונות בין שני הטיפולים היו קטנים מאוד.

החוקרים מסיקים כי סביר שקיימים כמה מצבים בהם השימוש ב-pimecrolimus לטיפול באקזמה אטופית מוצדק כלכלית. נראה שמקרים יוצאי דופן אלה כוללים מקרים בהם טיפולי TCS נמצאו לא יעילים, אינם נסבלים על-ידי החולה בשל תופעות לוואי, או כשהחולה איננו מעונין לקבל טיפול באמצעות TCS.

Br J Dermatol. 2006 Jun;154(6):1137-46

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה