מחלות זיהומיות

האם החזרה של לקטובצילי וגינלי דומה לאחר טיפול בקלינדמיצין ובמטרונידזול ? (מתוך American Journal of Obstetrics and Gynecology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת מאי של American Journal of Obstetrics and Gynecology, עולה כי האפקטים על לקטובצילי וגינלי של טיפול ב- clindamycin וב- metronidazole תוך וגינלי המשמשים לטפל בוגינוזיס בקטריאלי, דומים גם לאחר 3 או 4 שבועות לאחר טיפול.

התפיסה ש- clindamycin יותר גרוע כי יש לו פעילות in vitro נגד לקטובצילי אינה מדויקת. כל אפקט שהוא נגד לקטובצילי, שיכול לקרות, הוא זמני.

במחקר השוו את ההשפעות של 2% של clindamycin (קרם וגינלי) במנה יחידה, 2% של clindamycin במספר מנות (גם קרם וגינלי) ו-0.75% metronidazole (ג’ל וגינלי) על לקטובצילי בקרב 408 נשים, שטופלו בוגינוזיס בקטריאלי.

המספר הממוצע של לקטובצילי היה דומה בשלושת קבוצות הטיפול בנקודת ההתחלה, כאשר לרוב החולים בכל הקבוצות היה ניקוד של 4 (שיקף שלא נצפה אף לקטובצילי).

בביקור הבא לבדוק את ההחלמה של הוגינוזיס, ניקוד הלקטובצילי השתפר משמעותית במידה דומה בשלושת הקבוצות. לכשליש מהנשים בכל קבוצה המשיך לא להיות שום לקטובצילי, בעוד שבערך לאותה פרופורציה היה שחזור מלא של אוכלוסיית הלקטובצילי.

החוקרים מסכמים כי אחד הטיעונים נגד clindamycin הוא שיש לו ספקטרום של פעילות נגד לקטובצילי (בניגוד ל- metronidazole). המחקר מראה, שאפקט אנטי מיקרוביאלי זה לא נראה רלוונטי אם בוחנים את החולות חודש לאחר הטיפול.

Am J Obstet Gynecol 2006;194:1277-1282

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה