מחלות זיהומיות

חסר Cathelicidin מעלה את הסיכון ל-Eczema Herpeticum (מתוך Journal of Allergy and Clinical Immunology)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי חסר Cathelicidin הומני, פפטיד אנטימיקרוביאלי, מעלה את הרגישות ל-Eczema Herpeticum בחולים עם Atopic Dermatitis (AD).

ידוע כי Eczema Herpeticum עשויה להתפתח בחלק מחולי AD, עקב זיהום מפושט של Herpes Simplex Virus (HSV). הסיבה המדויקת לכך שחלק מהחולים מפתחים את המחלה אינה ברורה.

במחקר הנוכחי, החוקרים בחנו את פעילות Cathelicidin בתנאי מעבדה ובעכברים. בנוסף, נמדדו רמות Cathelicidin בדגימות ביופסיית עור מ-10 חולי AD ללא זיהום עורי של HSV ומ-10 חולים עם Eczema Herpeticum.

לדברי החוקרים, Cathelicidin הראה פעילות anti-HSV משמעותית ברמות פיזיולוגיות, בתנאי מעבדה. יתרה מזאת, הרפליקציה של HSV-2 בעור היתה נמוכה יותר בעכברי ביקורת בהשוואה לעכברים חסרי Cathelicidin.

בקבוצה שנבדקה נמצא ביטוי עורי נמוך יותר של Cathelicidin בחולי Eczema Herpeticum, בהשוואה למקבילים שלהם ללא זיהום HSV. החוקרים מצאו גם קשר הפוך בין ביטוי Cathelicidin ורמות IgE בסרום.

מהנתונים עולה כי יש מקום למחקרים נוספים במטרה לברר אם ביטוי מוגבר של Cathelicidin בעור של חולי AD עשוי להיות יעיל במניעת Eczema Herpeticum ולטפל בזיהום במקרים אלו.

J Allergy Clin Immunol 2006;117:836-841.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה