מחלות זיהומיות

התווית-נגד למתן Promethazine לילדים מתחת לגיל שנתיים

FDA פירסמה אזהרה לרופאים, הורים ומטפלים כנגד השימוש ב- Promethazine HCl בילדים מתחת לגיל שנתיים בשל הסיכון לדיכוי נשימתי פטאלי.

ל-FDA הגיעו דיווחים לאחר שיווק התרופה באשר לתופעות לוואי חמורות, כולל 7 מקרי תמותה ו-22 מקרים של דיכוי נשימתי, הקשורים בטיפול ב- Promethazine בילדים מתחת לגיל שנתיים. כתוצאה מכך, אין להשתמש בסירופים המכילים Promethazine, או בכדורים, נרות ותרכובות להזרקה המכילים חומר זה.

מאחר שתופעות הלוואי לא היו קשורות באופן ישיר למינון מותאם למשקל, ניתן לתת Promethazine תחת אזהרה, במינון האפקטיבי המינימלי בילדים בגיל שנתיים ומעלה. יש להימנע גם ממתן תרופות נוספות בעלות פוטנציאל לדיכוי נשימתי.

תרופות המכילות Promethazine משווקות בארה”ב תחת אינדיקציות לטיפול בתגובות רגישות-יתר, וכטיפול נוגד-הקאה ו/או טיפול סדטיבי.

ב-FDA מציינים כי תרופות נוגדות-הקאה אינן מומלצות לטיפול בהקאות ללא סיבוכים בילדים. יש להגביל את השימוש בתרופות אלו למקרים של הקאות ממושכות עם אטיולוגיה ידועה.

מאחר שההשפעות האקסטרה-פירמדיאליות של התרופה עלולות לבלב עם סימנים של מערכת העצבים המרכזית של מחלה ראשונית לא-מאובחנת, אין להשתמש ב- Promethazine בילדים עם סימנים ותסמינים המחשידים ל-Reye’s Syndrome או מחלות כבד אחרות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה